La marca de micromobilitat Silence escalarà la producció del nou microcotxe elèctric S04 fins a unes dues mil unitats al llarg d’aquest any, que es comercialitzaran a tot Europa, després d’haver-ne iniciat fa poques setmanes la fabricació a les instal·lacions de Nissan a Zona Franca. La primera partida seran uns cinc-cents vehicles que ha encarregat una empresa de rent a car, “que no podem desvetllar”, i que s’entregaran abans de l’estiu, ha dit Carlos Sotelo, fundador de l’empresa, ara en mans d’Acciona. Per al setembre també està previst que es posin en circulació les primeres unitats del públic que ha testejat el model a la xarxa de distribuïdors que la marca té a Europa; “ara mateix ja tenim unes tres-centes comandes”, ha assegurat Sotelo, durant la presentació del vehicle al saló Automobile Barcelona. La xarxa de distribuïdors a Europa anirà augmentant fins a uns cinc-cents, d’aquí a tres anys, per acompanyar el creixement de la marca.

El projecte industrial de Silence, una de les empreses que ocupa part dels terrenys de l’antiga Nissan a Zona Franca -uns seixanta mil metres quadrats-, preveu fabricar unes cinc mil unitats el 2024 i anar expandint el model fins a completar la capacitat de quaranta mil nanocotxes anuals -amb un sol torn de treball-. “Això no serà fins d’aquí a tres o quatre anys”, ha confirmat Sotelo i ha explicat que amb la planta al cent per cent de la seva capacitat, la plantilla arribarà als cinc-cents treballadors. Mentrestant, la producció de les primeres unitats es fa “amb el know-how i els estàndards de qualitat” que ens garanteix treballar amb un centenar d’exempleats de Nissan, ha destacat.

El microcotxe Silence S04 té una bateria extraïble que li proporciona una autonomia de 145 quilòmetres, a una velocitat màxima de 85 km/hora, perquè està ideat com un vehicle cent per cent urbà. Sotelo ha defensat que aquest vehicle petit "es mou com una moto" però compta amb les "comoditats d'un cotxe". El preu de sortida és des d’un mínim de vuit mil euros, en funció de les prestacions del vehicle i de si el client s’acull al sistema de pagament de la bateria per subscripció.

Un altre punt d’inflexió per al creixement del negoci de fabricació de vehicles elèctrics de Silence -empresa que va néixer per a la producció de motocicletes- es donaria en el cas que la firma intensifiqués l’acord que té amb Seat, per a la seva divisió de micromobilitat amb la marca Seat Mó. El conseller delegat de Silence ha admès que dins de la relació industrial que mantenen ambdues companyies actualment -ja que Silence produeix el model de motos eScooter 125 de Seat Mó- podrien plantejar-se fabricar “altres productes”. "Tenim un gran futur, tant de bo una marca se sumi a nosaltres per impulsar un nou segment", ha dit Sotelo.

Respecte a l’actual producció de motos elèctriques, Silence està ultimant el trasllat de la fabricació de les instal·lacions de Sant Boi de Llobregat (Barcelona) a les noves de la Zona Franca. El pla d’expansió preveu fabricar vint mil motocicletes aquest any, per pujar-les a cinquanta mil en tres anys. Sotelo ha recordat que ja l’any passat el 75% de la producció es va destinar als mercats europeus. En paral·lel, la companyia vol destinar les instal·lacions que té a Sant Boi per dedicar-les al reuse dels vehicles de la seva marca.