El consell delegat de Criteria, Ángel Simón, va assegurar que "una de les primeres iniciatives, si no la primera" del pla estratègic de Criteria és assentar el pla de creació de valor de Naturgy. També va afirmar que obriran "noves vies" per acordar-ho amb els actuals accionistes de l'energètica o amb nous, durant la seva intervenció en el Fòrum Econòmic i Social de la Mediterrània d'aquest dimecres.
Simón va sostenir que acordar el pla de valor de Naturgy és "essencial" per a la companyia presidida per Francisco Reynés, després de qualificar el sector energètic com a clau per a Criteria en la seva estratègia fins a 2030. Va afegir que Criteria no descarta estar en altres sectors que també seran "bàsics i de creixement en el futur", i va enumerar el tecnològic, el de la pharma, biopharma i el retail.
El conseller delegat va subratllar que la Mediterrània necessita que la societat i les institucions mirin "en una mateixa direcció" i va destacar el seu potencial, que creu que augmentaria de manera brutal i exponencial amb més acords.
Diversificació
Simón va detallar que mentre preveuen continuar a llarg termini en les empreses estratègiques, en l'apartat de diversificació –una cartera a la qual preveuen dedicar un 25% de les inversions–, "hi haurà rotació a la cartera". Així mateix, va expressar una preferència cap a empreses que tindran un "creixement important en els pròxims quatre o cinc anys" i que estiguin cotitzades, i va emmarcar la seva aposta pel grup de perfumeria Puig en aquesta orientació.
També es va obrir cap a empreses no cotitzades amb perspectives de creixement però que necessiten un capital que els pugui impulsar. Un capital que no sigui passiu, però que tampoc no sigui determinant en el management", segons va matisar.
En aquest entorn, va precisar que preveuen organitzar les seves inversions en dos eixos a parts iguals: així, en l'eix espanyol repartiran el 50% entre el mercat domèstic i l'altre 50% en l'internacional i, en un segon eix, estimen el 50% per a empreses in-house i l'altre 50% en fons de fons.
Va reclamar que siguin "empreses innovadores, que tinguin acció social, que tinguin productes excel·lents" i un management que va descriure d'eficient i competent, així com un pla d'empresa de futur, i va dir que a Espanya n'hi ha moltes d'aquestes companyies.
"La Mediterrània sempre ha estat un focus i un nucli d'aquestes empreses, i probablement no ens manquen a Espanya ni mànagers competents, ni executius competents. No ens fa falta creació, n'hi ha. Moltes vegades el que ens fa falta és capital i impuls", va indicar.
La setmana passada va ser crucial per a Criteria, que va presentar el seu primer pla estratègic, amb l'objectiu de passar d'uns actius bruts de 27.000 milions a tancament de 2023 a 40.000 el 2030. En la presentació, Isidro Fainé i Ángel Simón van parlar poc de les participades de Criteria, però si alguna va tenir cert protagonisme, aquesta va ser Naturgy, per la crisi accionarial que viu i el paper protagonista que vol tenir el hòlding de La Caixa, primer accionista.