Els sistemes de frens de J.Juan, que es posen a prova al Dakar, ingressen 73,5 milions
Els frens del fabricant del grup italià Brembo s'instal·len a les principals marques de motos
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dijous, 23 de gener de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
El fabricant J.Juan, especialitzat en tubs per a sistemes de fre, direcció, amortiment i cables de control, és una de les principals marques de components per a l'automòbil i la motocicleta, amb instal·lacions a Gavà (Barcelona). La companyia destaca que, un any més, els seus frens han estat una de les peces clau per a l'èxit dels principals pilots que han participat en el ral·li Dakar (ral·li W2RC) que ha discorregut a l'Aràbia Saudita, amb 807 competidors (54 Challenger T3 i 39 SSV T4) que han recorregut 8.000 quilòmetres en 13 dies.
La marca ha destacat la importància dels seus components en la categoria SSV (Side by Side) amb els vehicles BRP, inclòs el Can-Am X3, Maverick i MaverickR. Uns vehicles que han pilotat Chaleco López, Hunter Miller, Sara Price, Gerard Farrés, Fernando Álvarez i Jeremías Ferioli. De fet, tres d'ells van quedar al top 10: Chaledo López va quedar en segona posició; Gerard Farrés al sisè lloc; i Hunter Miller en desena posició.
J.Juan és una marca principal en la fabricació mundial de tub hidràulic mallat i el segon fabricant de frens per a motos a Europa. L'últim informe financer de la companyia matriu declara uns ingressos de 73,6 milions d'euros el 2023, amb un increment del 2% respecte a 2022, i uns guanys nets de gairebé 8,2 milions, un 50% superiors als 5,39 milions de l'exercici precedent. La companyia no ha distribuït dividends a compte del resultat de l'exercici 2023.
A l'esmentat informe, J.Juan considera que "malgrat l'entorn econòmic desafiador" s'ha mantingut la xifra de vendes i la política d'inversió en R+D -amb uns 2 milions d'euros-. Sobre la seva activitat manifesten els administradors que "el segment de motocicletes ha mantingut la seva tendència a l'alça a llarg termini, en línia amb les preferències canviants dels consumidors tant per a finalitats de transport diari com de lleure". En l'àmbit nacional, J.Juan observa "fluctuacions al mercat, amb una demanda creixent de motocicletes lleugeres i ajustaments després d'un fort creixement en 2022, així com una possible compressió a causa de polítiques desfavorables de mobilitat urbana i incentius."
Brembo va comprar el 2021
En l'actualitat, J.Juan és una marca del grup italià Brembo, que va comprar l'empresa familiar el 2021, i ocupa 640 treballadors. Brembo va pagar 73 milions d'euros a la família Juan. La companyia es va fundar el 1947, quan José Juan va començar a fabricar cables per a bicicletes, i el 1965 es va crear oficialment la marca J.Juan. La fàbrica de Gavà es va inaugurar en 2001 i la de la Xina el 2006.
J.Juan posseeix instal·lacions de producció a Gavà i Sant Cugat (Barcelona) i Jiaxing (Xina), a més de disposar d'oficines comercials als EUA, el Japó i l'Índia. La producció de J.Juan va destinada principalment a l'exportació, des de 1980, amb un 40% per als mercats europeus (Espanya inclosa) i un 30% per a Àsia i un altre 30% per a Amèrica. La companyia destaca que el 2023 al voltant d'1.400.000 motocicletes ja compten al seu equipament de sèrie amb tub hidràulic J.Juan.
Com a part del grup Brembo, J.Juan pertany a un entramat empresarial amb 9 centres d'R+D, 32 plantes de producció i seus comercials, a través de les quals comercialitza els seus productes a més de 70 països de tot el món. Brembo a més altres marques com AP Racing, ByBre, Braktec, Marchesini i SBS Friction.