La societat espanyola de taxació Tinsa, pertanyent a la firma de capital risc Cinven, ha iniciat el primer trimestre de 2023 aprofundint en la seva expansió por Europa. En els dos últims taules, el grup ha adquirit la companyia alemanya TÜV SÜD ImmoWert, la filial de valoració immobiliària de la multinacional de certificació i inspecciones tècniques TÜV SÜD, i la italiana Stima Valutazioni, especialitzada en valoracions de béns mobles i immobles per al sector assegurador.
Aquestes adquisicions consoliden el posicionament del grup a Europa des que, el 2017, va començar la seva estratègia d'internacionalització i diversificació, con la compra del negoci neerlandès de peritatge de grans sinistres Troostwijk, el qual posteriorment va adquirir Roux Italia -a través de la qual ha comprat Stima-, i a Alemanya des de 2020 con Persch Consult -que al març va comprar TÜV SÜD ImmoWert. Con oficines repartides por Països Baixos, Bèlgica i Itàlia, Troostwijk va facturar 35 milions d'euros el 2022, la qual cosa va suposar el 15% de las vendes del grup Tinsa. Mentrestant, Alemanya s'el segon país més rellevant por volum de facturació dins del grup, por darrere d'Espanya. Con 44 milions d'euros el 2022, el mercat alemany va aportar més del 20% de la xifra de negocis consolidada. El grup Tinsa va tancar el 2022 con una facturació de 220 milions d'euros. Ara, "la integració de Stima suposa un important impuls que situa a Tinsa com a líder en el segmento de valoració d'actius en efectes d'assegurament a Itàlia", ha afirmat el conseller delegat de Roux Italia, Rolando Fritzsching.
Actualment, Tinsa actua com una plataforma internacional i diversificada en valoració, assessorament i data immobiliari, con oficines pròpies casi una vintena de països a Europa, Llatinoamèrica i l'Àfrica, i un equip de 1.100 col·laboradors. Realitza anualment més de 500.000 informes de valoració al món i 2,5 milions de valoracions mitjançant eines digitals (AVM) i programari utilitzada por els seus clients.
En els últims anys, Tinsa ha potenciat en els últims anys el negoci digital dins del grup a través de l'adquisició de companyies de programari, dades i anàlisi en entorns big data, com la xilena Ondac, on-geo (Alemanya), Oodit (Països Baixos) i DataCentric i Deyde (Espanya).