Spotify apuja preus a Espanya. La plataforma de música en streaming ha renovat els preus dels seus plans de subscripció, que passa dels 9,99 euros als 10,99 euros en el cas de l'opció Prèmium individual i l'opció prèmium Familiar, per la seva part, s'encareix tres euros (de 14,99 euros a 17,99 euros). Spotify Premium és l'opció de pagament de la plataforma que permet descarregar música per escoltar-la sense connexió, fer-ho de forma personalitzada i reproduir cançons sense anuncis i la companyia ofereix quatre formats de pagament: individual, duo, familiar i estudiants.

El primer d'ells està destinat a l'ús del servei de música en streaming en un sol dispositiu i, fins ara, tenia un preu de subscripció de 9,99 euros mensuals, després d'un mes de període de prova. El pla Duo, destinat a dos comptes i usuaris "que visquin sota el mateix sostre" es podia adquirir per 12,99 euros al mes després del període de prova. El pla familiar permet l'ús simultani de fins a sis comptes, bloqueja la música explícita i es pot adquirir per 14,99 euros al mes, també després de provar-lo durant un mes i el pla de subscripció per a estudiants, enfocat a universitaris que compleixin certs requisits, és de 4,99 euros mensuals.

El pla Familiar serà 3 euros més car

Amb l'actualització dels preus, l'opció individual costarà a partir d'ara un euro més, fins als 10,99 euros, i el mateix succeirà amb el pla per a estudiants, que passarà a costar 5,99 euros. El Duo, per la seva part, serà ara dos euros més car (14,99 euros), mentre que el familiar incrementarà tres euros el seu cost, fins als 17,99 euros.

  • Pla Individual: de 9,99 a 10,99 euros al mes
  • Pla Duo: de 12,99 a 14,99 euros al mes
  • Pla Familiar: de 14,99 a 17,99 euros al mes
  • Pla Estudiants: de 4,99 a 5,99 euros al mes

La companyia ha justificat l'increment dels seus preus de subscripció al·legant que ho fa "per poder continuar innovant" i considera que, amb aquest encariment dels seus plans, podrà ajudar a "continuar brindant valor als fans i artistes" de la plataforma. Més enllà d'Espanya, aquests canvis també han afectat països com Itàlia, Croàcia, Estònia, França, Estats Units, Holanda, Noruega, Grècia, Guatemala, Finlàndia, Dinamarca, Colòmbia, Perú, Brasil i el Canadà.

Pèrdues de 430 milions

La companyia de producció i distribució de música i pódcasts en streaming va registrar el 2022 unes pèrdues netes atribuïdes de 430 milions d'euros, la qual cosa va suposar un increment en comparació amb els números vermells de 34 milions que va comptabilitzar durant l'any anterior. Els ingressos de Spotify en el conjunt de l'any van augmentar un 21,3%, fins a assolir els 11.727 milions d'euros. Alhora, els costos associats als ingressos, derivats en gran manera dels drets d'autor que Spotify ha de pagar a artistes i discogràfiques, es van elevar un 24,4%, fins als 8.801 milions d'euros.