La plataforma musical sueca Spotify va perdre 532 milions d'euros nets el 2023, un 24% més interanual, segons el resultat difós aquest dimarts per la companyia, que va aconseguir noves xifres rècord d'usuaris i subscriptors. La pèrdua operativa anual va ser de 446 milions, un 32% menys interanual. La facturació va ascendir a 13.247 milions, la qual cosa equival a una pujada del 13%. Spotify, amb seu a Estocolm i cotització a la Borsa novaiorquesa de Wall Street, va tancar l'any amb 602 milions d'usuaris actius mensuals, un 23% més que en 2022, i el nombre de subscriptors "prèmium" va pujar un 15% fins a 236 milions.

En el quart trimestre, la pèrdua neta es va reduir un 74% interanual fins a 70 milions, gràcies al descens en els costos de mercadotècnia i laborals. La pèrdua operativa va ser de 75 milions, un 68% millor, i la facturació, de 3.671 milions, un 16% més. "Amb tendències favorables en facturació i rendibilitat entrant el 2024, veiem el negoci bé posicionament per aconseguir un creixement i una rendibilitat millors", escriu la companyia en el seu balanç.

Spotify preveu un benefici operatiu de 180 milions en el primer trimestre, així com 16 milions més d'usuaris mensuals actius i 3 milions més de subscriptors prèmium entre gener i març. La plataforma musical ha reaccionat apujant preus.