La plataforma musical Spotify va obtenir un benefici net atribuït de 274 milions d'euros en el segon trimestre davant les pèrdues de 302 milions en el mateix període de l'any anterior, gràcies en part a l'augment de 7 milions d'abonats, un milió més del previst, segons va informar la companyia.

"El nostre negoci va continuar funcionant bé en el segon trimestre, gràcies a l'augment d'abonats, la millora de la monetització i una rendibilitat rècord," va assenyalar Spotify aquest dimarts en la presentació dels seus resultats financers. Els ingressos de la plataforma van pujar a 3.807 milions d'euros entre abril i juny, un 19,8% més en comparació amb el segon trimestre de 2023. El benefici operatiu va sumar 266 milions d'euros, un 58,3% més. En el primer trimestre la plataforma havia obtingut un benefici net atribuït de 197 milions d'euros.

Els costos operatius van baixar un 16%, fins a 846 milions d'euros. Això es va deure principalment a unes menors despeses de personal i altres costos relacionats i unes menors despeses de mercadotècnia, que es van veure parcialment compensats per 59 milions d'euros en despeses socials, segons va explicar l'empresa.

El nombre d'usuaris actius mensuals va augmentar un 14% fins a 626 milions, si bé l'objectiu era assolir 631 milions. Tanmateix, en el nombre de subscriptors prèmium el resultat estava per sobre del previst, en incrementar-se un 12%, fins a 246 milions, 1 milió més de l'objectiu.

El flux de caixa lliure va ser de 490 milions d'euros en el segon trimestre, una xifra rècord, com a resultat d'un benefici net més gran.

Mals resultats

La plataforma musical sueca, liderada per Daniel Ek, continua guanyant quota de mercat encara que als últims exercicis no el van acompanyar els resultats econòmics. Va acabar el 2023 amb 602 milions d'usuaris actius mensuals, fet que va suposar un creixement interanual del 23%, després d'aconseguir 28 milions de nous usuaris. El nombre de subscriptors va augmentar un 15% fins als 236 milions, un milió més del previst per la companyia.

No obstant això, Spotify va tancar el 2023 amb 532 milions d'euros de pèrdues netes malgrat que els ingressos, de 3.670 milions d'euros, van créixer un 16%. Pressionada per assolir la rendibilitat, el desembre passat van anunciar l'acomiadament de 1.500 empleats, el 17% de la plantilla. Van argumentar aquesta mesura per l'impacte de la desacceleració del creixement i l'encariment del cost de capital. En el primer trimestre d'aquest 2024 ja van aconseguir rectificar el rumb: en un gir sorprenent, va anunciar un benefici net atribuït de 197 milions d'euros.

La Comissió Europea va imposar el març passat una multa de 1.800 milions d'euros a Apple per abús de posició en la distribució de música en streaming. Segons la resolució adoptada, Apple va impedir a plataformes com Spotify d'informar els usuaris de iPhone o iPad de formes de subscripció alternatives a l'accés directe des de la botiga online que la multinacional instal·la als seus dispositius, l'App Store. Les plataformes de continguts musicals mantenen una guerra oberta.