Són molts els precedents d'empreses que han intentat diversificar el negoci de les pizzes a través de la novetat. Una novetat que pot anar des de la varietat en la seva massa i tipologia, fins al concepte de restaurant o, també, en la forma de la mateixa pizza. Fa una dècada, en la mateixa Gran Via de les Corts Catalanes de Barcelona, un grup d'empresaris va apostar per crear marca a través de pizzes en forma de cor. Un concepte que no va prosperar. Però aquest fil argumental segueix tenint interès per als inversors i, canviant la forma, una empresa ha decidit fer una aposta valenta amb un aterratge contundent a Catalunya.

Manresa, Vic i Barcelona

Squadra Pizza Lab ofereix pizzes quadrades elaborades amb massa artesanal i productes d'alta qualitat, disponibles per a  take away  o  delivery . A més a més, col·labora amb xefs reconeguts i figures de l'esport o la comunicació. La marca en col·laboració amb GNF Worldwide, té planejat obrir 80 locals en els propers cinc anys, començant a ciutats catalanes com Manresa, Vic o Barcelona. Squadra Pizza Lab és un model de negoci de “costos molt controlats i moltes vendes” que pretén expandir la seva marca i aconseguir una xarxa de socis franquiciats per tot Espanya. Tot i això, el gran repte serà, precisament atraure aquests nous franquiciats. A Barcelona, ​​ja van obrir prèviament a Via Augusta i van acabar tancant.

En plena postpandèmia de covid, quatre amics i emprenedors catalans van decidir donar una nova visió al món de les pizzes. Amb la idea de respondre la pregunta “Si la caixa és quadrada, per què la pizza és rodona?”, va néixer Squadra Pizza Lab. Sota l'eslògan “La tenim quadrada”, aquest projecte ofereix pizzes quadrades elaborades amb massa artesanal, utilitzant productes d'alta qualitat ia preus assequibles, disponibles només per a take away o delivery. Guiats pel cinc vegades campió del món de pizzes, Jesús Marquina, van perfeccionar els seus receptes i, el novembre del 2020, van obrir el seu primer local al centre de Girona. L'any passat, van llançar la seva pròpia food truck, que ja ha estat present als millors festivals del país com el Primavera Sound o el Medusa. A més, anualment es pot trobar la seva pop-up a la Santa Market, el mercat i el festival d'estiu de la Costa Brava.