El grup alemany Stada ha tancat un nou acord amb Sanofi per comprar part de la seva cartera de productes que no requereixen recepta mèdica i ha reforçat la seva posició en el segment d'articles de cura personal (Consumer Healthcare) a Europa. En una operació, de la qual no ha transcendit l'import, Stada comercialitzarà a Espanya l'analgèsic Dolalgial i l'antiagregant plaquetari AAS. "Espanya és un mercat clau en l'estratègia de Stada i l'adquisició de marques tan consolidades com l'analgèsic Dolalgial i l'antiagregant plaquetari AAS contribueixen a accelerar el nostre creixement en la cura de la salut del consumidor", va assenyalar Mar Fábregas, general mànager de Stada España. "Ambdues marques complementen la cartera de productes de cura personal, que actualment inclou marques com Trofolastín, Venoruton, Lactoflora o Mitosyl", ha afegit en un comunicat del grup, que té la seu espanyola a Sant Just Desvern (Barcelona).

La transacció entre ambdues farmacèutiques també inclou mercats com Bèlgica, Alemanya, Hongria i el Regne Unit, així com els països nòrdics. En aquestes regions, els productes locals adquirits són, entre altres, Antistax, per a l'alleujament del dolor i el cansament a les cames; el col·liri antial·lèrgic Lomudal; les vitamines Omnivit; el col·liri antial·lèrgic Opticrom, així com Bila-Git per a malalties de la vesícula biliar. El tancament de l'operació està previst per al quart trimestre de 2023 i està subjecte a les aprovacions habituals de les autoritats reguladores pertinents. El conseller delegat de la multinacional Stada, Peter Goldschmidt, va posar de manifest que "les marques que s'adquireixen, i la seva presència geogràfica, estan ben alineades i són sinèrgiques amb les activitats orgàniques als principals països en els quals hi ha present Stada".

La farmacèutica Stada se centra en la comercialització, a més de 120 països, de productes per a la cura personal, especialitats —que concentra biosimilars i productes de prescripció per a tractaments específics— i genèrics. A l'exercici 2022, Stada va assolir unes vendes del grup de 3.797,2 milions d'euros i un resultat operatiu de 884,7 milions d'euros. Les previsions per a 2023 situen el creixement en el doble dígit.

Aquest no és el primer acord que subscriuen Stada i Sanofi. El 2021, la companyia va acordar la transacció de 16 marques de Sanofi, a Espanya, França, Alemanya, Itàlia i Polònia, principalment. Es van incloure les cremes i tovalloletes Mitosyl per a la cura diària de la pell contra la irritació del bolquer; els tractaments per a la tos seca Silomat; els complements alimentaris per a esportistes Frubiase; Modafen per al refredat i la grip; i la gamma de productes per a la cura de la pell sense al·lergògens Viscontour. El 2022, es va firmar un altre acord per a la distribució de la cartera de productes de Consumer Healthcare de Sanofi a 10 països d'Àsia Central.

Amb altres companyies, Stada també ha reforçat la seva gamma de productes. El 2020, va adquirir 15 marques de GSK a més de 40 països i en diferents àrees terapèutiques, com insuficiència venosa o cura de la pell, a Espanya, amb marques com Venoruton i Trofolastín. Aquell mateix any, també va reforçar la seva cartera de productes de vitamines, minerals i suplements amb l'adquisició de l'empresa txeca Walmark, amb presència internacional.