La start-up danesa Monta, experta en recàrrega de vehicles elèctrics, ha escollit Barcelona per instal·lar el seu hub europeu de desenvolupament, que completarà les tasques que la companyia realitza a la seu central a Dinamarca. El centre de Barcelona compta amb 14 empleats repartits entre atenció al client, representants de desenvolupament de vendes i el departament comercial, i espera contractar fins a 80 persones al llarg del pròxim any. Així, les oficines de la capital catalana seran les segones més importants de l'empresa a Europa, la seva ubicació està al carrer Riera de Sant Miquel, al centre de la ciutat. 

La companyia, fundada el 2020, és una plataforma operativa que ofereix a conductors, empreses, ciutats i xarxes elèctriques una solució de software integrada i que està valorada en uns 155 milions d’euros, segons dades facilitades per la mateixa firma. La plataforma permet simplificar i agilitzar el desplegament, ús i gestió de la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, amb serveis per les empreses, els operadors de punts de càrrega, o els conductors particulars. En un comunicat, Monta explica que espera continuar contribuint al creixement de la xarxa de recàrrega elèctrica i assolir un futur més sostenible a España, per la confiança que té en l'ecosistema de mobilitat elèctrica del país. Segons el CEO i cofundador de Monta, Casper Rasmussen, a l’Estat espanyol encara hi ha un “enorme potencial” per desplegar el vehicle elèctric. “Creiem que la falta de disponibilitat no ha d’impedir a la gent crear un planeta més sostenible i sa. Per això el nostre objectiu és digitalitzar per complet l’ecosistema dels vehicles elèctrics per fer front als reptes immediats del sector”, ha afegit Rasmussen. Monta aspira a convertir-se en “líder del mercat” l’any 2025. 

Daniel Schwedhelm, director de Vendes a Empreses de Monta a Espanya, ha assegurat que han triat Barcelona perquè és un “lloc de referència per al sector tecnològic europeu” i una ciutat “única” per a contractar “empleats d’alt nivell procedents de diferents països, ja siguin del sector de vendes, atenció al client o comunicació”. "L'objectiu és convertir-nos en un actor principal en el desenvolupament de l'ecosistema de mobilitat elèctrica a Espanya, especialment a través de les nostres solucions per gestionar punts de recàrrega i facilitar la recàrrega de vehicles elèctrics. L'impacte ambiental a través de la reducció d'emissions de CO₂ és també un dels elements clau per generar el canvi i tenir èxit en el repte de la transició energètica", conclou.

Actualment, Monta té més de 180.000 usuaris, 660 socis i més de 130.000 punts de recàrrega comercials. La plataforma també permet als seus usuaris accedir a més de 500.000 punts de recàrrega públics, dels quals 4.900 són a Espanya. L’empresa està present a nou països europeus: Dinamarca, França, Suècia, Noruega, el Regne Unit, Irlanda, Alemanya, Àustria i Països Baixos.