Les influencers s'han convertit en el nou perfil d'una generació jove que sap com fer diners aprofitant les xarxes socials. A casa nostra hi ha dues reines absolutes: Dulceida, catalana; i Maria Pombo, madrilenya. Ambdues comparteixen una manera de fer: la tirada que donen les seves publicacions amb fotografies a través d'Instagram o vídeos a TikTok acaben sent el preludi més insignificant de tots els seus projectes empresarials.

L'imperi de Maria Pombo

Gràcies a aquest aparador, es mengen el terreny d'altres sectors consolidats per especialistes, però que perden ganxo davant les masses que elles són capaces de moure. Els màsters, ja existents, en influencers ho deixen clar: les grans fortunes no s'aconsegueixen a través del que es publica a Internet, sinó al rèdit que en saps treure de tot plegat. El 2020, la firma que la influencer va crear amb la seva germana Marta, anomenada TipiTent, va disparar les seves vendes un 200%, arribant gairebé a 1,5 milions d'euros, la qual cosa que va suposar una xifra rècord i va triplicar la seva facturació respecte al 2019, tal com va apuntar Forbes. Amb la multiplicació de negocis, també està relacionada al sector de la construcció a través del seu marit Pablo Castellanos, la fortuna ja supera amb escreix els 2 milions d'euros. Ara, amb SuaveFest, Maria Pombo encara està lluny dels 349 milions d'euros de facturació que, segons dades publicades per Statista, recapta un Primavera Sound. Malgrat tot, el seu producte és més àgil: es concentra en un sol dia i en un sol lloc i incrementa els marges percentuals de beneficis.

suavefest
suavefest

4.000 entrades venudes pel 2024

Maria Pombo ha complert a la perfecció amb el consell i acaba de tancar el seu projecte més ambiciós conegut fins ara, un festival de música urbana i reggaeton, el SuaveFest. El mateix recinte Firal IFEMA MADRID, anuncia que Maria Pombo ha arribat a la cinquena edició d'aquest esdeveniment que ha reunit fins a 10.000 persones en tan sols un dia, el passat dissabte 16 de setembre, amb el que els promotors consideren que ha estat "una experiència inigualable, fusionant artistes, discjòqueis i elements de l'espai amb l'emocionant món de la marrada".
María Pombo ha estat la ment darrere aquest esdeveniment des del 2019, i en les seves edicions anteriors, ha esgotat totes les entrades, amb la participació de destacats artistes com CNCO, Juan Magán, Omar Montes, Lèrica, Chema Rivas, Jose de Rico o King Àfrica. Després de l'èxit de fa menys d'una setmana, ja ha anunciat la pròxima edició del 2024 i amb poques hores ja ha aconseguit vendre les primeres 4.000 entrades.
El sector de la música veu amb recel aquesta incursió, però admeten que el mercat mana. 

I una altra diferència de Pombo amb la resta de promotors musicals és que no busca lligams en el llarg termini. Els projectes ja resulten un èxit si es mantenen tres anys i, posteriorment, gràcies al seu ganxo mediàtic obre i explora altres vies. Pombo té un engagement mitjà (nivell de compromís i reacció d'un usuari amb una marca/compte/un altre usuari) de 5,66%. Es tracta d'un valor molt alt, ja que el més normal és que es trobi entre el 2 i el 3%. D'aquesta manera, avui és música i roba, però qui sap si en poc temps podrà ser el sector de la nutrició o el fitness. No hi ha fronteres per aquesta nova manera de fer negocis.