La Super Bowl, l'esdeveniment esportiu més gran dels Estats Units, se celebra aquest diumenge a l'estadi Allegiant de Las Vegas. Seran Kansas City Chiefs i els San Francisco 49ers els protagonistes d'aquesta final de futbol americà que mantindrà en suspens més de 200 milions de persones. El 2023, l'audiència mundial de l'esdeveniment va superar els 210 milions d'espectadors.

Precisament per això, anunciar-se en l'espectacle, que durarà entre 3 hores i mitja o 4, assoleix la impressionant xifra de 7 milions de dòlars (uns 6,5 milions d'euros) per només 30 segons, un 10% més que l'any passat.

Malgrat la magnitud de la xifra, desenes d'empreses, les més grans del món, volen tenir el seu moment de glòria i la quota és completa des de fa mesos. Paramount, que té els drets per retransmetre aquesta final, va revelar el novembre que la publicitat ja estava "pràcticament esgotada", recorda el diari Financial Times.

Entre aquestes empreses seran gegants tecnològics com Microsoft, del sector automobilístic com BMW, o del sector alimentari com Doritos, Oreo o els caramels Nerds. Segons l'agència de publicitat Dentsu, les marques més importants del món gastaran un total de 650 milions de dòlars (alguna cosa més de 600 milions d'euros) en aquests cobejats espais publicitaris, en els quals apareixeran celebritats com el jugador de futbol Messi i l'actriu Jennifer Aniston.

Les marques anunciants solen gastar també milions en produir aquests anuncis perquè sovint es troben entre els més vistos de l'any i es comparteixen bastant a les xarxes socials. Aquest any les empreses han contractat celebritats de renom com Kris Jenner i Christopher Walken, a més de Messi o Aniston.

També s'espera que el partit atregui una gran audiència gràcies a Taylor Swift. La seva relació amb el jugador dels Chiefs, Travis Kelce, i l'expectativa de la seva assistència al Super Bowl, ha atret aquest 2024 l'interès de diferents tipus de marques amb l'esperança que molts dels seus fanàtics també ho vegin, atraient més espectadors joves i femenins.

Altres marques que ja han transcendit i s'anunciaran a la final de Super Bowl 2024 són Hellmann's, Popeye, Uber Eats o Pringles. Les quantitats exactes que pagaran depenen dels seus acords amb Paramount i del que cobreixen els esmentats acords.

La cervesera Budweiser ha produït un anunci nostàlgic en el qual apareix un equip de cavalls Clydesdale i un llaurador lliurant cervesa. Mentre que Michelob Ultra ha fitxat Messi, i l'anunci d'Uber Eats presenta Jennifer Aniston, revela Financial Times.

Microsoft també torna a fer publicitat durant la Super Bowl de 2024, amb un anunci sobre intel·ligència artificial. I l'empresa de maionesa Hellmann's de Unilever utilitza l'actriu de Saturday Night Live, Kate McKinnon, en un anunci en el qual apareix un gat maig.