La companyia Talgo ha confirmat aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que ha rebut "una manifestació preliminar de potencial interès" per part d'un grup empresarial hongarès de formular una oferta pública d'adquisició d'accions (OPA) sobre la totalitat dels títols del fabricant ferroviari, a un preu de 5 euros per acció. En la comunicació informativa, Talgo subratlla que "fins on coneix", no existeix cap tipus de decisió per part de l'esmentat inversor en relació amb la possible OPA "ni certesa que aquest vagi a continuar analitzant l'operació"; que permetria la sortida del principal accionista del grup, el fons Trilantic, que va entrar en la ferroviària el 2006. En cas de materialitzar-se aquesta oferta, el valor del 100% de la companyia seria de prop de 632 milions d'euros i comportaria una prima del 27,7%, sobre el valor de mercat d'aquest dimecres. Talgo no ha rellevat el nom del hòlding familiar hongarès.
Actualment, Talgo és propietat del fons d'inversió Trilantic, que controla un 40% del capital, a través de Pegaso Transportation International SCA, una societat en la qual és present encara la família Oriol, fundadors d'originals de Talgo, i que encara ostenta la presidència del grup a través de Carlos Palacio, net del fundador. Entre els restants accionistes figura la família Torrent Blasco, amb un 5%, la companyia d'assegurances Santa Lucía, amb un 2,85%, i diversos fons d'inversió les participacions dels quals no superen el 3% del capital.
Davant d'aquest anunci, que ha publicat aquest dijous el diari La Informació, la CNMV va mantenir suspesa cautelarment la negociació de Talgo, durant les primeres hores de la sessió borsària d'aquest dijous. En reprendre's la cotització, a les 10:00 hores, ja que l'organisme supervisor considera que la companyia ha aportat "prou informació", les accions van sumar un 18%, amb un valor de 4,60 euros, davant els 3,915 euros al tancament de la borsa aquest dimecres, la qual cosa li atribuïa una capitalització borsària de 518,51 milions d'euros. Passades les 11:30 hores, els títols protagonitzaven una alça del 14% fins als 4,46 euros, la qual cosa situa en el 39% la revalorització des de començament d'any.
Segons les últimes dades financeres, el fabricant de trens ha registrat uns ingressos de 470,3 milions d'euros en els nou primers mesos de 2023, un 33,5% més davant els 352,2 milions d'euros registrats en el mateix període de l'any anterior. La companyia va atribuir aquests resultats a l'augment de l'activitat de fabricació de la companyia i a les extensions dels contractes amb els operadors ferroviaris europeus a Alemanya i Dinamarca. Durant la seva presentació, la companyia va revisar a l'alça les seves previsions anuals sustentades en una cartera de comandes a l'alça. Les noves comandes registrades per valor de 1.900 milions han impulsat la cartera a màxims històrics de 4.200 milions. D'aquests últims, el 50% corresponen a l'activitat de fabricació, el 46% a manteniment i el 4% a reparacions i d'altres. Entre aquests destaca la fabricació de locomotores i remodelació de trens per a Renfe a Espanya, les ampliacions dels contractes de trens Talgo 230 per a DB i DSB, l'extensió del contracte de manteniment de la flota d'alta velocitat de Renfe i el contracte amb l'operador egipci ENR per fabricar set trens nocturns "encara pendent de condicions precedents i aprovacions).
En la junta d'accionistes celebrada el mes de juny passat, la companyia va aprovar elevar un 20% la retribució a l'accionista el 2023 a través d'un dividend flexible i un nou programa de recompra d'accions pròpies, per un import total de 12 milions d'euros.
La gamma de productes de Talgo inclou trens de molt alta velocitat (fins a 330 km/h), on atresora una gran experiència a les xarxes més avançades del món, així com trens d'alta velocitat (fins a 250 km/h), una opció per a operadores que busquen un material per a una rotació accelerada tant en xarxes que han estat adaptades a l'alta velocitat com en línies convencionals sense adaptar. Aquests trens compten amb la possibilitat d'equipar sistemes de canvi d'ample i fins i tot d'operar en línies sense electrificar, el que els converteix en una solució molt versàtil. Talgo, que té a CAF com a competidor a Espanya, compte amb oficines i centres de producció i manteniment en països com Alemanya, els Estats Units, Rússia, el Kazakhstan o l'Aràbia Saudita i més de 400 equips de manteniment que funcionen actualment a 44 països de tot el món.