Entrar a una benzinera i trobar-la al costat de la caixa, ben col·locada i buscant la millor visibilitat de la botiga. Anar a un gran magatzem i trobar-la en un establiment. O, fins i tot, botigues d'electrodomèstics o material per a la llar, que utilitzen els seus colors per fer més atractius els aparadors. El fenomen de les neveres de platja no és nou, però una marca espanyola les ha redimensionat amb el seu atractiu aquest estiu del 2024. La marca Polarbox ha creat una tendència de masses després de més de quaranta anys perseguint l'èxit.
La clau de l'èxit
José Fernández és el CEO de Polisur 2000 SL, una empresa dedicada a termosegellats situada a Lepe, la província andalusa de Huelva. El 1984 Polisur va irrompre amb l'ús del poliestirè expandit per fer tot tipus d'envasos per a productes refrigerats domèstics, però també destinat a altres usos industrials, com les clàssiques proteccions per a packaging d'equips electrònics o electrodomèstics. Aquesta és una característica principal que ha sabut sumar-ne una altra que l'han portat a l'èxit: el disseny. Fernández ha perseguit l'atractiu en les neveres de platja per convertir aquest moment en una manera de fer desacomplexada, lluny d'estereotips negatius o mal interpretats. Aprofitant el material i apostant per invertir en un disseny similar a la de grans marques com la italiana Smeg, ha trobat un rèdit econòmic sense precedents en aquest camp. Ara, amplien el seu camp de beneficis amb la creació de tuppers adaptats per mida a la mateixa nevera que promocionen.
Ja l'any 2021, Polisur va arribar a vendre a través de la seva línia de neveres Polarbox, més de mig milió de neveres en menys gràcies a un disseny icònic, la personalització dels colors combinant cistelles diferents, el preu (màxim 40 euros i mínim 22) i una gran estratègia que passa per trencar la barrera únicament física dels llocs que els pertocaria. Parlàvem de benzineres, però també els supermercats han afegit en la seva línia de la llar aquesta marca. En definitiva, ha sabut donar identitat a un producte que, tradicionalment no es relaciona amb cap marca. Un aspecte similar al que pot passar, per establir un paral·lelisme, amb el sector de les esponges. En paral·lel a aquesta estratègia, el marketplace també funciona molt bé i s'ha convertit en una tendència a Amazon.
D'Amèrica a l'Afganistan
Els camins d'aquesta nevera comencen a ser ambiciosos. Actualment, fan enviaments des de Lepe als Estats Units, el Japó, Egipte, Israel, els Emirats Àrabs Units, però també l'Afganistan i, òbviament, arreu d'Europa. Compten amb una plantilla de 400 treballadors, 160 dels quals són directes, tot i que van començar sent-ne set i creixen un 15% anualment, amb una producció en aquest 2023 de 500.000 unitats que preveuen arribar a superar 1,5 milions en els propers mesos. En xifres absolutes, més enllà de la línia de neveres, Polisur ha facturat 45 milions d'euros en el darrer exercici i exporta a 120 països diferents. L'aposta estratègica es basa en ser-hi presents físicament, virtualment, però també en fortes inversions publicitàries que passen per una estratègia de publireportatge i no d'anunci- Un dels darrers exemples és haver estat un patrocinador actiu de la darrera edició del talk show Supervivientes a Telecinco.