L'empresa de cremes i salses preparades Tap Tap Food, participada en un 50% pel grup Noel, ha invertit 7 milions d'euros en una nova planta de fabricació a Sant Joan les Fonts (Girona) per ampliar la capacitat de producció en 5.000 tones anuals, la qual cosa permetrà intensificar les vendes al mercat exterior. La marca considera que aquest esforç inversor reportarà incrementar a doble dígit les vendes el 2023, per situar-les per sobre dels 10 milions d'euros, contra 7 milions facturats l'any passat. La nova planta de producció de 4.000 metres quadrats serà el complement a la fàbrica que la companyia ja té a Sant Quirze del Vallès (Barcelona) i conjuntament ocuparan a un centenar de treballadors.
Per al grup Noel, la posada en marxa d’aquesta nova planta dota la companyia de més recursos per consolidar-se en el mercat nacional i encarar l’expansió internacional i que respon a l'estratègia que va iniciar l’any passat, comercialitzant els productes en països com el Regne Unit, Irlanda, França, Alemanya i Portugal, segons va explicar Julià Riera, fundador i director general de Tap Tap Food, i a qui el grup Noel va comprar la meitat del negoci el 2020. Concretament, és al mercat britànic on l’empresa preveu el creixement més important en l’exercici actual. “Ja estem venent el nostre gaspatxo fresc en supermercats anglesos, un aliment que encanta als consumidors del país i que s’ha convertit en un producte estratègic a l’hora de plantejar el creixement en aquest mercat”, ha dit Riera. La companyia ha aprofitat les noves instal·lacions per incorporar la tecnologia per elaborar productes refrigerats, envasats en calent i processats per altes pressions hidroestàtiques, en una clara aposta per als consumidors que volen mantenir hàbits d’alimentació i de vida saludable.
La inversió i posada en marxa d'aquesta nova planta representa pel director general de Noel, Joan Boix, "un pas més en l'estratègia de diversificació de Noel", ja que ara amb els productes de Tap Tap elaborarà de l’entorn de cent cinquanta referències, tant per ser consumides en fred com en calent. Aquesta aposta per entrar en noves categories de producte que va iniciar la companyia fa uns anys, s’està consolidant també pel que fa a resultats. El 2022, les divisions no càrnies de Noel van facturar prop de 30 milions d’euros. A banda de Tap Tap Food, aquestes divisions inclouen pizzes, croquetes, sucs de fruites o alternatives proteiques plant-based, entre d’altres. En el seu conjunt, Noel va facturar 568 milions d'euros en el darrer exercici, el que representa un 33% més que el 2021. Els motius d'aquest increment han estat, d'una banda, l'augment de la producció que ha arribat a les 121.456 tones i de l'altra la pujada generalitzada de preus que s'ha repercutit en els productes que elabora. La companyia d'alimentació compta amb una plantilla d’unes 2.500 persones, setze centres de producció repartits per tot el territori espanyol, activitat en 66 països i present en la totalitat de la gran distribució, la companyia se centra a continuar augmentant la seva presència tant en el mercat nacional com en el mercat exterior.
La planta utilitza les tecnologies en sistemes de recuperació d'aigua, com per exemple per a la neteja i desinfecció de les canalitzacions pel transport del producte, on s'incorpora un CIP de neteja de les canonades de procés; o bé per la neteja de les verdures, on s'han incorporat controls automàtics de clor i pH que permeten minimitzar els consums d'aigua de la planta.
Pel que fa a l'ús de l'energia, la planta s'abasteix del vapor i l'aigua calenta provinent de la planta de cogeneració que Noel té al pla de Begudà, "racionalitzant l'ús d'aquests fluids i prescindint de la incorporació de calderes de gas natural, evitant les emissions de diòxid de carboni a l'atmosfera que comportarien". L'energia elèctrica també prové de la mateixa planta de cogeneració, "fomentant l'autoconsum d'energia generada in situ per reduir la petjada de carboni".
A més, s'ha instal·lat il·luminació de baix consum amb tecnologia led, així com equips i elements de construcció de màxim rendiment energètic, seguint els criteris de sostenibilitat definits a la Guia per a la Construcció Sostenible que Noel aplica a tots els seus centres productius.