Telefónica presentarà la seva nova estratègia d'innovació oberta durant el Four years from now (4YFN), l'esdeveniment enfocat a l'ecosistema emprenedor que se celebrarà de manera paral·lela al Mobile World Congress a Barcelona del 26 al 29 de febrer. A partir de la setmana que ve, Wayra agruparà sota la seva marca totes iniciatives d'inversió en empreses emergents del Grup Telefónica.
Fa anys que la multinacional de telecomunicacions, a través de Wayra, el seu braç inversor, aposta per la innovació oberta a través de diferents iniciatives i durant aquest període ha invertit en més de 1.100 start-ups, de les quals 530 estan actives en el seu portfoli i 190 estan treballant amb la companyia.
Des de Wayra identifiquen projectes i hi inverteixen per a més tard incorporar-los a la companyia generant innovació amb impacte a Telefónica. A més d'invertir com a corporate capital de risc, Wayra ofereix serveis d'innovació tant per a Telefónica com per a tercers, i plataformes d'innovació, com és el cas d'Alaian i Telefónica Open Future. A més, el braç inversor de Telefónica estrenarà durant el 4YFN nova imatge de marca que recollirà l'experiència centenària que té Telefónica.
"Inversió en start-ups per generar negoci amb Telefónica"
Irene Gómez, CEO de Wayra en Telefónica, ha destacat que: "la història de Wayra parla d'aprenentatge, evolució i maduresa. Un camí que ens ha portat a unificar sota la mateixa estratègia i marca totes les iniciatives d'innovació oberta i inversió en start-ups del grup Telefónica. Tot això sense perdre el nostre focus: continuarem invertint en empreses emergents que tinguin capacitat per generar negoci amb Telefónica i continuarem prestant serveis d'innovació tant a Telefónica com a altres empreses, impulsant el talent, la innovació i els negocis a escala global".
24 empreses emergents en el 4YFN
Acompanyaran a Wayra 24 firmes emergents de la seva cartera, així com mitja dotzena de socis que donaran a conèixer els seus productes i serveis. La participació de Telefónica en el 4YFN tindrà una agenda que oferirà diverses ponències i panells com la xerrada de Chema Alonso, Chief Digital Officer de Telefónica, titulada Crazy Enough to Innovate, que serà dimarts 27 de febrer a les 10 del matí. També dimarts tindrà lloc la trobada GameChangers3: Unleashing the Potential of empreses emergents in Sports and Health, amb la participació de Chema Alonso i Pau Gasol, fundador de Gasol16 Ventures, i la sessió de pitching TravelTech Lab by HBX Group's Innovation Challenge.
Paral·lelament, a l'estand de Wayra hi haurà start-ups com: GrabrFi, que dona accés a l'usuari a la banca nord-americana i a tots els seus recursos perquè l'usuari pugui portar les seves finances i vida al següent nivell. Shakers, que agilita i eficiència els processos de contractació. Centralitza la gestió d'equips on demand en una sola plataforma: tràmits administratius i legals, seguiment del dia a dia, de manera fàcil i segura; Mindverse, que és un generador de text en alemany, controlat per intel·ligència artificial, que escriu per l'usuari i crea automàticament textos que inclouen informació font en segons. A més, pot processar i escriure textos sobre qualsevol tema o Chaindots, que identifica la necessitat de conscienciar i treballar en vincles més segurs i transparents entre empreses i d'abordar aquests vincles des d'una mirada holística del risc. La missió de Chaindots és assegurar i protegir la cadena de subministrament i els vincles entre empreses.