Telefónica Espanya ha creat un Hub d'Innovació Turística (HIT) juntament amb més de 40 empreses del sector per impulsar la digitalització del turisme. La companyia de telecomunicacions posa el focus en fomentar les noves Destinacions Turístiques Intel·ligents (DTI), de les quals n'hi ha més de 400 a Espanya. Els esmentats DTI van ser creats el 2013 per Segittur per modernitzar i fer més competitives les destinacions turístiques espanyoles integrant la col·laboració publicoprivada, la sostenibilitat, l'accessibilitat, la innovació i la tecnologia.
El director d'Empresas en Telefónica Espanya, Adrián García, ha assenyalat que el turisme és un "sector vital per al desenvolupament econòmic i cultural" d'Espanya, per la qual cosa és important consolidar un "ecosistema d'empreses especialitzades en turisme i tecnologia que ajudi a la transformació del sector".
Aquest nou acord de col·laboració ha estat firmat per més de 40 empreses i institucions de diferent mida i especialització que tenen una gran presència territorial. Entre elles, figuren companyies com Amadeus, AnySolution, Bosonit, Capgemini, Cotesa, Dinycon, Dos Espais, Globaldit, Esri, Eurecat, Fundació Santa María la Real, Salesforce, TravelgateX o Urbiotica, entre altres moltes.
L'objectiu d'aquest hub és accelerar la digitalització de les destinacions turístiques, generar informació d'utilitat a través d'un 'datalake' i fomentar la col·laboració i la innovació per aconseguir un turisme sostenible.
La presentació i primera reunió del HIT ha tingut lloc en LaCabina, un espai integrat al Hub d'Innovació i Talent de Telefónica.