La 'joint venture' que Telefónica i Vodafone España van crear el mes passat novembre comença a rondar. Les telecos anuncien aquest dimarts el llançament de Fiberpass, que serà la marca comercial amb què les companyies prestaran serveis de fibra òptica (FiberCo), i també que Pablo Ledesma serà el conseller delegat d'aquesta companyia. Ledesma ha estat director d'operacions de Telefónica Espanya durant set anys i compta amb més de 25 anys d'experiència al sector.
Les companyies van crear fa tres mesos una aliança d'empreses de fibra, una 'joint venture', de la qual Telefónica posseeix un 63% i Vodafone España, l'altre 37% restant. Encara que no descarten l'entrada un tercer inversor que es faci amb al voltant del 40% de la nova companyia, mentrestant, Telefónica mantindrà una posició de control.
Fiberpass cobrirà aproximadament 3,6 milions d'unitats immobiliàries i permetrà a ambdues parts maximitzar l'ús de la xarxa FTTH actual, així com capturar eficiències, tant de la xarxa existent com de les seves futures evolucions tecnològiques, permetent millorar els serveis als seus clients. L'execució d'aquesta nova empresa continua avançant, expliquen les companyies en un comunicat conjunt. De fet, les telecos preveuen que comenci a operar en les properes setmanes, quan rebin el vistiplau del govern espanyol. Ja que l'operació està pendent de les autoritzacions regulatòries pertinents.
El Consell de Ministres va aprovar dimarts passat l'acord pel qual s'autoritza la inversió estrangera de Vodafone España en aquesta societat conjunta, mentre que la resta d'autoritzacions està previst que es produeixi en les setmanes vinents. Mentrestant, les telecos avancen amb els seus plans, donant a conèixer la marca i la seva estratègia comercial.
La marca elegida, Fiberpass, se centra "en el valor de les infraestructures de xarxa de fibra com a clau per a un futur més ben connectat", expliquen. I el lema o 'claim' elegit de la FiberCo serà 'Compartint junts el futur', així es donaran a conèixer en les setmanes vinents.
El fons britànic Zegona (que controla Vodafone España des de 2024) va detallar recentment que preveu que la nova companyia assoleixi un resultat brut d'explotació (Ebitda) de 125 milions d'euros tres anys després de la creació de la 'joint venture´. S'estima que la companyia tindrà inicialment al voltant d'1,4 milions de clients, i això implica un nivell de penetració d'aproximadament el 40%.