Les operadores de telefonia i internet MasOrange, Parlem, Telefónica i Vodafone han signat la seva continuïtat en el sistema arbitral de consum de Catalunya, amb el que renoven així la seva aposta per l'arbitratge de consum com a mecanisme de resolució de controvèrsies amb la seva clientela. Així ho han posat de manifest durant una reunió mantinguda per representants d'aquestes quatre empreses amb el director de l'Agència Catalana de Consum, Isidor García, en el marc de la celebració del Mobile World Congress, que ha tingut lloc aquesta setmana a Barcelona, ha informat aquest divendres la Generalitat en un comunicat.

Què és l'arbitratge de consum?

L'arbitratge de consum és un mecanisme extrajudicial de resolució de conflictes que, juntament amb la mediació, permet resoldre de forma àgil, senzilla i gratuïta les controvèrsies que puguin sorgir entre els consumidors i les empreses en relació amb la compra de productes o la prestació de serveis.

García ha assegurat que la ratificació de l'adhesió a l'arbitratge per part de les principals operadores de telefonia "és la prova que el sistema funciona i la demostració palpable de la voluntat del sector per oferir un servei de qualitat i una atenció als clients propera i àgil".

A conseqüència d'un decret aprovat al juliol que regula el sistema arbitral de consum a Catalunya, des del passat 14 de febrer les empreses que formen part d'aquest sistema ja no poden fer-ho amb limitacions. Per tant, a partir d'ara, les empreses que decideixin continuar dins del sistema arbitral hauran de sotmetre tots els casos que els consumidors presentin davant els organismes públics de consum, com l'Agència Catalana del Consum, a la resolució de les juntes arbitrals de consum.