Sense cables ni el típic panell negre i opac. El gegant sud-coreà LG Electronics ha fet un pas més i, després que l'any passat fes pública una pantalla de fins a 10 metres d'alçada, ara ha tret al mercat un model de televisió transparent i totalment inalàmbric que representa un gran salt tant en innovació com en disseny. LG Signature Oled T, de 77 polzades, ha acaparat totes les mirades a l'ISE 2025, el congrés més gran de l'audiovisual que se celebra del 4 al 7 de febrer a Barcelona.

La companyia ha exposat el seu nou model de televisió revolucionari: una pantalla autoil·luminada d'última generació que pot canviar de transparent a opaca en pocs segons. El seu preu? Prop de 60.000 dòlars i ja està a la venda als Estats Units, tot i que pròximament es podrà adquirir en altres mercats. 

"Innovació excepcional"

"LG SIGNATURE OLED T és una innovació excepcional en la qual el disseny s'ha centrat especialment en l'usuari. Busquem oferir una qualitat d'imatge multifacètica i una flexibilitat espacial sense precedents", apunta Park Hyoung-Sei, president d'LG Entertainment Solution, en el marc de l'esdeveniment audiovisual que se celebra a Fira de Barcelona. “A LG ens mantenim a l'avantguarda de la innovació en combinar la nostra tecnologia Oled, líder en la indústria durant els últims 11 anys, amb factors de forma únics, pantalles transparents i connectivitat sense fil, entre altres, que cap altre fabricant de televisors pot replicar”.

El més revolucionari d'aquesta televisió és que es pot adaptar a les necessitats de l'usuari. De fet, LG Signature Oled T pot canviar entre els diferents models de transparència i opacitat tocant només un botó i desbloquejar possibilitats per l'entreteniment de la llar i la decoració. Com a complement d'aquesta TV hi ha el T-Bar, un marcador d'informació que apareix a la cantonada inferior de la pantalla, i el T-Home, que ofereix una interfície intuïtiva que proporciona una descripció general organitzada dels serveis disponibles, així com un accés ràpid a aplicacions, configuracions i altres funcions. 

ISE BARCELONA 2025 | Foto: Carlos Baglietto

Novetats al congrés ISE

Sota el lema Cuztomized Solutions, Optimized Growth, la firma asiàtica també ha donat a conèixer solucions tecnològiques pel món corporatiu, educatiu, hoteler i del transport. Una de les novetats d'enguany ha estat la digitalització, un factor de transformació "clau" per les corporacions. 

"A LG desenvolupem solucions de pantalles comercials adaptades a les necessitats específiques de cada sector empresarial", afirma Francisco Ramírez, director general de B2B a LG Espanya. "Com a líder en el mercat B2B al nostre país, el nostre objectiu és desenvolupar solucions innovadores que incrementin el valor dels espais comercials, públics i educatius, creant experiències diferencials que impulsen l'èxit dels nostres clients".