El gegant del comerç electrònic Temu ha obert la seva plataforma a alguns països europeus, entre ells Espanya, el que, segons el seu parer, millorarà l'elecció del consumidor i crearà noves oportunitats de creixement per als venedors locals. La iniciativa de la companyia xinesa permetrà als comerciants espanyols qualificats vendre directament no només clients a Espanya, sinó també a Alemanya, Itàlia i França des de la pròpia app de Temu.

Els venedors seleccionats podran així gestionar la seva pròpia logística, utilitzant magatzems locals per a l'enviament i les devolucions. D'aquesta forma, podran proporcionar una experiència de compra més àgil i senzilla, segons avança EFE. "La incorporació de productes locals enriquirà el mercat, oferint als clients una selecció més àmplia i un lliurament més ràpid", ha matisat.

Temu -que segons Marketplace Pulse és la segona plataforma de comerç electrònic més visitada del món, després d'Amazon- es va crear el 2022 i opera a Espanya des de 2023, amb competidors tan forts com Miravia, Shein, eBay o AliExpress.

La companyia, que compta amb seus a Boston i Dublín, i ofereix principalment productes de moda, electrònica, articles d'ús domèstic, joguines o productes de bellesa, segueix creixent i ampliant el negoci. Tal com reflecteixen els seus números.

La seva matriu, el grup xinès PDD Holdings, va obtenir un benefici net de 27.997 milions de iuans (3.592 milions d'euros) en el primer trimestre d'aquest any, un 245% més que un any enrere, quan va guanyar 8.101 milions de iuans (1.039 milions d'euros) en el mateix període.

Els ingressos del gegant xinès, que no desglossa l'evolució del negoci de Temu, van sumar 86.812 milions de iuans (11.136 milions d'euros), un 131% més que entre el gener i el març de l'any anterior.