Tendam és prudent amb la seva possible sortida a borsa i tornada al parquet. La companyia propietària de marques com Cortefiel, Springfield, Pedro del Hierro o Women's Secret valorarà les seves opcions quan el mercat estigui obert. Una situació que, de moment, no preocupa al si de la companyia controlada pels fons de capital risc CVC i PAI Partners.

"No tenim la preocupació de ser els primers o els segons a sortir a borsa. El consell d'administració va valorar un moviment estratègic a escala accionarial això podria ser una sortida a borsa. És evident que ara els mercats estan tancats, però l'objectiu és que nosaltres estiguem preparats. Quan estigui el mercat obert, veurem", ha assegurat el conseller delegat i president de Tendam, Jaume Miquel, durant la seva participació en els Esmorzars Esade.

En aquest sentit, Miquel ha destacat que per tornar a sortir al mercat han de donar-se tres elements. Un és que el model de la companyia sigui "atractiu, sostenible i rendible," una cosa que assegura que ja és. Un altre és que el negoci de Tendam sigui contrastat, una cosa que també ha valorat positivament. El tercer factor és la situació del mercat abans esmentada, doncs, segons el president del grup els mercats estan ara tancats i no és bon moment.

Va ser la mateixa Tendam qui va destacar a la seva última publicació de resultats que estava valorant la possibilitat d'"alternatives estratègiques per portar la companyia a la seva següent fase de creixement" com una oferta pública d'adquisició d'accions. No seria la primera vegada que el grup tèxtil estigués en borsa, ja que ja va ser una empresa cotitzada des de 1994 fins a 2006, abans que els fons CVC, PAI i Permira arribessin a un acord per repartir-se el control de la firma.

Sobre els actuals accionistes que controlen la firma (CVC i PAI), el conseller delegat del grup ha valorat positivament la seva presència. "La seva mentalitat com 'private equity' és estratègica i de crear valor a llarg recorregut. Ajuden en reflexió estratègica i en criteris de decisió. Són dos socis excel·lents", ha afirmat.

Creixement i expansió

Més enllà de la sortida a borsa, Jaume Miquel ha repassat la trajectòria del negoci des que va agafar les regnes de la companyia el 2016 i va apuntar algunes previsions futures. D'aquesta manera, ha explicat que el procés de transformació va començar amb el canvi de nom de Cortefiel a Tendam i va seguir amb la creació de noves marques, així com el desenvolupament de la plataforma multicanal amb terceres marques.

En aquest sentit, el directiu va destacar que un 33% del creixement net del grup es deu a les noves iniciatives de la companyia, mentre que el restant implica que el negoci de les marques 'legacy' (tradicionals) continua funcionant. Tendam ha crescut en quota de mercat del 6% al 7% des de l'any 2019 fins a l'actualitat.

No obstant això, ha assenyalat que l'estratègia del grup no implica créixer en línies generals, sinó augmentar la seva quota de marca per segments (adult, jove adult i especialista). "L'objectiu no és rendibilitzar d'una marca específica, sinó fer-ho dins dels segments que operem" ha explicat Miquel.

Així mateix, l'objectiu de Tendam és créixer "entre un 6% i un 8%" de "de forma sostinguda i rendible". Una estratègia que passarà per l'expansió del negoci als principals mercats on té presència: Espanya, Portugal i Mèxic, on el directiu del grup ha fet especial recalcament.

Sobre la situació econòmica i social d'Espanya i de l'entorn internacional, Miguel va assegurar que no estar gens preocupat pel que pugui passar en el futur. "Em preocupa l'entorn? Res, perquè després de la crisi del 2008, la Covid i la guerra d'Ucraïna, hem sobreviscut. Si ocorre alguna cosa, ja li donarem la volta", ha sentenciat.