Tendam impulsa la seva expansió internacional amb l'obertura de nous punts de venda de les seves marques Women'secret i Springfield a diversos països d'Europa i al Nord de l'Àfrica. En concret, la marca de moda íntima de Tendam amplia la seva presència a escala mundial amb l'estrena de tres noves botigues a Europa i al Nord de l'Àfrica. Així, al Vell Continent ha obert al públic dos espais en el centre comercial Tbilissi Mall, situat a poca distància del centre de la ciutat Tbilissi, capital de Geòrgia, i a la capital Erevan, exactament a Megamall Armenia, el centre comercial més gran i de lleure multifuncional del país i de la regió del Caucas.
La tercera botiga de Women'secret ha obert a Nabeul, el nord-est de Tunísia, a l'avinguda Habib Bourguiba, una de les principals vies de la ciutat per la seva proximitat al mar i per comptar amb zones comercials i de restauració. Amb aquestes noves obertures, Women'secret compta amb tres punts de venda independents a Armènia, quatre a Geòrgia i sis a Tunísia.
Expansió de les marques de Tendam
Per la seva part, Springfield continua enfortint la seva presència internacional amb l'obertura de dos nous punts de venda que s'ubiquen al centre comercial Megamall Armenia i a Tunísia en el primer shopping resort del país anomenat Mall of Sfax, ubicat sobre la principal via d'accés de la segona ciutat més important del país. D'aquesta forma, aquestes noves inauguracions se sumen a les dues botigues que Springfield compta a Armènia i a les sis de Tunísia. La firma de moda ha recordat que aquestes obertures se sumen a l'evolució internacional d'ambdues ensenyes, per la qual cosa a tancament de 2023 Women'secret comptava amb 692 punts de venda distribuïts a 63 països, mentre que Springfield amb 720 punts a 56 països.
L'empresa controlada pels fons de capital risc CVC i PAI està present en més de 80 països, dels quals en 12 opera entorn de 1.200 botigues pròpies i a 70 països compta amb més de 600 botigues sota el model de franquícia. La prioritat per als pròxims mesos seran els seus principals mercats d'Ibèria i Mèxic, país en el qual el grup "està creixent molt bé".
Tendam va créixer un 6,5% el 2023
Tendam va augmentar les seves vendes un 6,5% l'any 2023. El grup, propietari de marques com Cortefiel, Springfield, Women'secret o Pedro del Hierro va assolir els 1.288 milions d'euros de facturació en el seu últim exercici fiscal, finalitzat el passat 29 de febrer. En aquest sentit, la companyia va continuar augmentant la seva quota de mercat en els segments en els quals opera a Espanya (peça exterior masculina i femenina, i roba íntima), en escalar del 6,1% el 2019 al 7,1% el 2023. Pel que fa a les marques, les que van destinades a públic adult (Cortefiel, Pedro del Hierro, Hoss Intropia, Slowlove i OOTO) van ser les que més van créixer, amb un increment de les vendes del 9,6%, fins als 342,1 milions d'euros.
En el segment especialista (Women'secret, Dash and Stars i HI&BYE), la multinacional va augmentar les seves vendes en un 7,8% fins als 393,7 milions d'euros. El segment jove-adult (Springfield, High Spirits i Springfield Kids) va créixer un 4,7%, fins als 447,8 milions d'euros. Per la seva part, el segment outlet, que inclou la marca pròpia Milano i permet a Tendam donar una "segona oportunitat" a l'estoc sobrant (amb impacte positiu en els seus marges), es va mantenir estable (-0,2%) "com a resultat d'uns nivells més baixos d'estoc sobrant a totes les marques", va explicar l'empresa.