Tendam Brands, propietària de marques com Cortefiel, Springfield, Women'secret o Pedro del Hierro, estudia la seva sortida a Borsa. El grup tèxtil confirma que està analitzant tornar a cotitzar al mercat, després dels resultats obtinguts en la primera meitat de 2023, amb un creixement en els ingressos del 5%. Així ho ha confirmat aquest dijous la companyia a través d'un comunicat, on assegura estar valorant ja opcions estratègiques.
"El sòlid acompliment operatiu i financer del pla implementat durant els últims anys, la consistent evolució en vendes i rendibilitat i el recent aval de les millores en les previsions de qualificació creditícia per part de les principals agències de ràting fan que Tendam i els seus accionistes estiguin avaluant possibles alternatives estratègiques per portar a la companyia a la seva següent fase de creixement, inclosa la possibilitat d'una oferta pública de les seves accions en un mercat regulat," assenyala Jaume Miquel, president i conseller delegat del grup.
Es tracta d'una opció que els seus principals accionistes, els fons de capital risc CVC i PAI, porten sondejant en els dos últims anys. No seria la primera vegada que Tendam cotitzés, ja que la companyia ja ho va estar fins que en 2006 CVC i PAI, al costat de Permira, van llançar una opa per excloure-la del mercat.
Ara, la companyia analitza la seva tornada al parquet després de créixer en ingressos i haver obtingut una millora de la qualificació creditícia. D'aquesta manera, posteriorment al tancament del primer semestre, les agències de qualificació S&P i Moody's han millorat la perspectiva de Tendam d''estable' a 'positiva'.
Unes revisions de ràting que arriben després que la tèxtil amortitzés de forma parcial i anticipada 190 milions d'euros, d'un total de 300 milions d'euros de la seva emissió de bons sèniors garantits d'interès variable amb venciment previst el 2028. "Aquesta amortització i reorganització del deute suposa per al grup la reducció de més del 20% del pagament anual en concepte d'interessos i situa la companyia en una posició d'avantatge competitiu per accelerar els seus plans de creixement", assegura.
Creix un 5% i supera els 600 milions d'ingressos
Els ingressos totals de Tendam en els sis primers mesos de l'exercici es van situar en 606,2 milions d'euros, després de créixer un 5% respecte al mateix període de l'exercici anterior, quan es van registrar 577,4 milions d'euros. A superfície comparable, les vendes van augmentar un 6,2% davant les registrades en la primera meitat de 2022.
Quant a l'ebitda recurrent, aquest va assolir els 151,0 milions d'euros, el que representa una alça del 8,2% respecte al registrat en el primer semestre de 2022, de 139,6 milions d'euros. El benefici abans d'impostos de Tendam es va situar en els 43,6 milions d'euros, un +18,5% més davant el mateix període de l'any anterior.
El marge brut de la companyia a tancament del semestre se situa en un 63,3%, la qual cosa representa una millora d'un punt percentual, gràcies a una millor posició d'estoc (-4%) i menor pressió de costos a la cadena de subministrament. El deute net del grup en el període es va situar en 358,9 milions d'euros (19 milions per sobre dels 340 a tancament de l'exercici anterior), la qual cosa representa una ràtio d'endeutament de 2,1 vegades ebitda.
Totes les marques 'core' del grup van créixer, destacant l'alça del 8,3% en les vendes de Cortefiel i Pedro del Hierro. A escala internacional, destaca el comportament de Mèxic, un dels mercats clau del pla d'expansió internacional i en el qual les vendes van créixer un 20,4%. En aquest país la presència de Tendam voreja els 120 punts de venda.
25 noves botigues
En total, la xarxa de botigues de Tendam suma 1.829 punts de venda a tancament del semestre, de les que 1.172 corresponen a botigues i corners de gestió pròpia i 657 a franquícies. En els últims dotze mesos, la xarxa de botigues de Tendam va sumar 25 obertures netes. Per la seva part, el nombre de socis adherits als clubs de fidelització de les marques va créixer un 7,8% fins a situar-se en els 33,9 milions d'associats.
"Tendam continua demostrant un sòlid acompliment en línia al desenvolupament de l'estratègia Tendam 5.0. Durant el primer semestre, el grup ha accelerat en totes les seves noves iniciatives estratègiques que representen ja el 32,5% del creixement de la companyia en el període. Unit a la disminució de les pressions inflacionistes, les millores en vendes també s'han traduït en millores addicionals en marge i rendibilitat", ha assenyalat el president i CEO de l'empresa.
Així mateix, en aquests primers mesos, la companyia ha llançat la marca pròpia HI&BYE, dedicada a la producció de moda jove de roba interior i la línia Springfield Kids. També ha incrementat de 110 a 150 en el nombre de marques de tercers a la plataforma multimarca del grup.
"Malgrat que l'escenari macroeconòmic continua marcat per la incertesa, Tendam afronta la resta de l'any amb una prudent confiança i manté el seu objectiu inicial de creixement en vendes de més del 5%. La companyia continuarà focalitzada en l'acceleració de les palanques 5.0 i la millora de les línies de rendibilitat", ha assenyalat el grup.