Les vendes de Tesla, l'empresa nord-americana de cotxes elèctrics, continuen descendint: al febrer han venut 918 cotxes, un 10% menys que el mateix mes de l'any passat; un descens que contrasta amb l'increment del 6,4% en les matriculacions dels cotxes elèctrics i el de l'11,1% del conjunt dels turismes. Un descens que se suma al 75% del mes de gener, la qual cosa eleva en els dos primers mesos de 2025 la caiguda al 44%, amb 1.188 turismes matriculats, gairebé mil menys que els 2.226 dels dos primers mesos de l'any passat.

No obstant això, les dades donen un espectre clarobscur de la marca, ja que al febrer el Model 3 es torna a col·locar com el model elèctric més venut al mercat espanyol, amb 526 cotxes, un 31,8% més que en febrer de 2024, i una quota de mercat del 8,6%. Tanmateix, la forta competència en el segment d'elèctrics ha portat que el Model 3 hagi rebaixat ostensiblement la seva quota de mercat, des del 19,25% que va mantenir de mitjana el 2024. Juntament amb el Model Y -el segon model més venut de la marca i també segon al mercat espanyol l'any passat-, Tesla es va quedar amb un de cada quatre elèctrics venuts l'any passat. El 2025, el panorama és molt diferent per al fabricant americà.
Perd quota de mercat
En els dos primers mesos de l'any ha descendit del 25% al 10,5% de quota, un 5,9% amb el Model 3 -que es col·loca per darrere del Kia EV3 que es queda amb el 7,6% de les compres-, i un 4,6% del Model Y, que ocupa el sisè lloc en el rànquing de models, en la qual cosa que va de 2025. En el conjunt de l'any, el Model 3 ha caigut en vendes un 42% i el Model Y el 46,5%.

Aquest segon model, el Y, ha llastat la bona ratxa del Model 3 al febrer. El segon per vendes de Tesla ha matriculat 383 cotxes el febrer, amb un descens del 37,5%, encara que el seu comportament s'explica que és a la graella de sortida el llançament d'una nova versió, que es comercialitzarà durant aquest mes de març, i per això Tesla està venent les restes del vell Model Y que els concessionaris tenen als seus magatzems. És probable que en els mesos vinents, el Model Y estiri Tesla.

No obstant això, els descomptes comercials tan freqüents a la marca durant l'any passat, no estan donant ja els mateixos resultats. El gener i el febrer ha seguit en marxa el Tesla Boost, tant per al Model Y amb models de quilòmetre zero o pocs quilòmetres -entre 6.400 i 50 quilòmetres-, però també en el Model 3, segons assenyala el web del club de Tesla, encara que no es recull al web del fabricant. Es tracta d'un descompte de 3.290 euros. Però sí que es detecta en els preus que apareixen a la pàgina a través de la qual comercialitzen els Tesles: el Model 3 parteix de 25.490 euros i el Y, des de 29.490 euros.
Mercat d'elèctrics
Després del Tesla 3, al febrer el segon elèctric més venut a Espanya és el Mini Mini amb 507 matriculacions (+4.509%), i al tercer lloc puja el Kia EV3, que perd el seu lideratge respecte al mes de gener malgrat vendre més vehicles i comercialitzar 432 automòbils. El 'top 5' dels elèctrics més venuts del mes passat el completen el Tesla Model Y, amb 383 matriculacions (-37,5%), i el Fiat 500, un 286,8% més, amb 352 transaccions.
La resta de la llista la tanquen el Renault 5 que segueix el seu any d'estrena al 'top 10' (319 unitats), el BYD Dolphin (234), el BYD Atto 3 (198), el Mercedes Classe EQA (161) i el Dacia Spring (143).