Threads ja té data d'aterratge a Europa. La xarxa social de Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp) que neix per competir amb X (antic Twitter) arribarà a Europa aquest mateix mes de desembre, segons ha avançat Wall Street Journal. Però la seva arribada no està exempta de polèmica, ja que ho farà amb algunes concessions importants en matèria de privacitat per esquivar la regulació de la Unió Europea (UE), molt més exhaustiva que la dels Estats Units.

Va ser el juliol passat quan la companyia de Mark Zuckerberg va llançar el mercat Threads ('fils', en anglès) per competir a la xarxa social que controla Elon Musk. El llançament va ser global, però el seu retard a Europa es deu a les condicions que imposa la nova Llei de Mercats Digitals de la UE per regular les grans multinacionals tecnològiques i, en especial, a què acaparen gran part del mercat com a Meta.

Threads funciona de forma similar a l'actual X, si bé encara només presenta funcions molt bàsiques. Aquesta xarxa social està integrada amb Instagram i els usuaris no han ni tan sols de fer un compte nou per donar-se d'alta, sinó que han d'utilitzar la mateixa que ja tenen a Instagram.

No obstant això, per a Europa, Meta oferirà la possibilitat de veure el contingut de Threads sense necessitat de tenir un compte actiu, però sí que serà necessària posseir-ne una per poder publicar contingut, segons recull la informació publicada aquest dijous pel diari Wall Street Journal.

Potencial de 1.000 milions d'usuaris

Malgrat que Threads va tenir un molt bon debut, superant en només cinc dies els 100 milions d'usuaris registrats, el seu ús en les setmanes següents s'ha anat desinflant. Un dels motius que això hagi ocorregut té a veure amb les limitacions del servei de la plataforma.

És per això que en els últims mesos Meta ha anat ampliant les eines disponibles a la seva nova xarxa social, així com la possibilitat d'utilitzar el servei des del web, la qual cosa ha provocat que més usuaris publiquin missatges, fotos i vídeos. A més, Zuckerberg s'ha beneficiat de diferents polèmiques que ha protagonitzat Elon Musk al capdavant de X, provocant becs d'usuaris que es mouen d'una xarxa a l'altra. Actualment, Threads compta amb uns 33 milions d'usuaris actius al dia, o 75 milions al mes.

Així i tot, els números que maneja són una desena part del tràfic actiu a X i una fracció encara menor del tràfic de la mateixa Instagram. Amb la incorporació del mercat europeu, l'audiència de Threads podria créixer i impulsar el seu desenvolupament. En l'última presentació de resultats financers de Meta, Zuckerberg va assegurar que té el potencial per arribar a tenir més de mil milions d'usuaris. "Estic molt segur que podem abocar prou gasolina per ajudar-la a créixer", va assegurar l'octubre passat.