La xarxa social creada per Mark Zuckerberg per competir contra "X", Threads, es desinfla un mes després del seu fulgurant llançament. En els seus primers cinc dies, va assolir els 100 milions de subscriptors, que la va convertir en l'aplicació amb el creixement més ràpid de la història, però en complir el seu primer mes ha perdut la inèrcia inicial i, amb això, els nivells de participació dels seus usuaris.
Els usuaris actius diaris de Threads han baixat un 82% des del seu llançament, segons recull l'agència Efe citant un informe de Sensor Tower, plataforma nord-americana d'anàlisi d'aplicacions. En aquests moments, vuit milions de persones accedeixen a aquesta aplicació del grup Meta cada dia, mentre que Twitter –ara, "X"– assoleix una mitjana de 237 milions d'usuaris diaris si bé aquesta última, propietat d'Elon Musk, té 17 anys d'existència.
Sensor Tower apunta que també ha caigut el temps que els usuaris passen a Threads. En la seva primera setmana, els usuaris obrien l'aplicació una mitjana de 14 vegades i hi passaven 19 minuts navegant. Ara obren l'aplicació una mitjana de 2,6 vegades al dia i hi romanen menys de tres minuts.
Un gran nombre d'actors, cantants, influencers, polítics i altres celebrities es van apuntar a aquesta aplicació en els inicis, però la seva activitat ha anat decaient. Molts famosos -com Kim Kardashian- es van fer un perfil, però no han publicat res. Altres personalitats com Katy Perry, Ellen DeGeneres, Bill Gates, Britney Spears, Shakira, Alexandria Ocasio-Cortez o Oprah Winfrey van començar fort i després van deixar de publicar tan sovint.
Expectatives per la novetat
José Mendoza, professor a la Universitat de Nova York, apunta que aquesta tendència és normal perquè en les primeres setmanes regnava la novetat de com seria aquesta nova xarxa social de Zuckerberg, que va ser anunciada com una xarxa menys tòxica, sense publicitat i amb menys bots. "Haurem d'esperar a veure si la plataforma serà el que estan promocionant, una plataforma on hi haurà una conversa més saludable," va afegir Mendoza.
Per la seva part, Zuckerberg, director executiu Meta (matriu de Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger) va mantenir que Threads havia superat les expectatives quan va presentar divendres els resultats del seu grup. "Ara, ens centrem en la retenció (d'usuaris) i a millorar el bàsic. I després, ens centrarem a fer créixer la comunitat a l'escala que creiem que és possible", va indicar. També va afirmar que no esperava guanyar diners amb Threads durant almenys uns anys.
Experiència d'usuari
De moment, l'experiència d'usuari de Threads s'assembla al Twitter –xarxa que Elon Musk ha rebatejat com a "X"– perquè els subscriptors poden publicar fotos, vídeos i textos de fins a 500 caràcters i interactuar-hi de tres maneres: donant-los un "m'agrada", fent un post i comentant.
El 25 de juliol, Threads va fer el seu primer canvi i va començar a oferir l'opció de veure el contingut dels comptes que els usuaris segueixen en ordre cronològic, tal com passa amb Twitter. Aquest divendres, Zuckerberg va anunciar que la plataforma "aviat" tindrà una funció de cerca i es podrà accedir a ella través del web.
Encara que la diferència més important entre les dues xarxes és que Threads encara no disposa ni de missatges directes ni tampoc es poden utilitzar etiquetes, per la qual cosa no hi ha trending topics o tendències. En aquest sentit, Mendoza va apuntar a Efe que encara no s'ha vist la "personalitat" de Threads, ja que això prendrà temps.
Respecte del futur de Twitter i Threads, l'expert considera que les dues aplicacions poden coexistir: "Cada plataforma tindrà les seves pròpies eines i polítiques i seran els usuaris els que seleccionaran la plataforma adequada segons els seus interessos".