Threads d'Instagram, la plataforma considerada com una alternativa a Twitter, estarà disponible a Europa i, per tant, a Espanya, des d'aquest dijous 14 de desembre, a partir de les 12:00 hores. Els seguidors d'Instagram podran incrementar les seves relacions socials amb la nova app que els permetrà publicacions de fins a 500 caràcters amb enllaços, fotos i vídeos de cinc minuts com a màxim. És l'última revolució de la xarxa social que ha desenvolupat l'empresa Meta, propietat de Mark Zuckerberg, que vol plantar cara a X (Twitter), de l'empresari Elon Musk. Igual com a Instagram, els usuaris de Threads podran seguir a amics o altres usuaris que tinguin els seus mateixos interessos i connectar-se en temps real amb ells mitjançant text, no únicament amb imatges. Obrir llistes de seguidors o coneguts i utilitzar l'aplicació com a mitjà de missatgeria ràpida són algunes de les opcions que s'obriran amb aquesta plataforma, mantenint la privacitat i seguretat que gaudeix Instagram, segons han defensat els seus desenvolupadors. Per ser usuari de Threads és imprescindible alhora tenir compte d'Instagram, una xarxa social amb més de 1.600 milions d'usuaris.
L'aplicació arriba amb un cert retard a Europa, ja que als Estats Units i uns cent països més està disponible des de mitjans d'aquest 2023. Però les seves característiques no complien els requisits de la Unió Europea en matèria de privacitat i ha hagut d'ajustar el seu acompliment a la nova legislació europea per a serveis digitals que entra en vigor el 2024. En concret es tracta de la Llei de Mercats Digitals i la Llei de Serveis Digitals. De fet, tots els menors de 16 anys (o menors de 18 en alguns països) que s'uneixin a Threads tindran un perfil privat de forma predeterminada. Coincidint amb el seu llançament, Meta va recalcar públicament que, des de 2016, ha invertit més de 16.000 milions de dòlars en la formació d'equips i el desenvolupament de tecnologies necessaris per protegir els seus usuaris.
Amb aquesta decisió, Meta espera guanyar uns altres 40 milions d'usuaris en tan sols un any -encara que en la seva estrena la bombolla es va desinflar i l'èxit va ser relatiu- que se sumarien als ja existents per a Instagram i plantar cara a X, aprofitant el descens de popularitat de la xarxa social, abans Twitter, des que va ser adquirida per Elon Musk, amb diversos canvis que segons l'empresari són una aposta per la llibertat d'expressió, però que han estat rebuts amb certs recels per part dels usuaris per temor de la publicació de notícies falses o impròpies i han implicat la desvinculació publicitària de diverses companyies. A més, s'han incorporat nous serveis de pagament per subscripció.
Threads anuncia la seva imminent arribada a Europa amb un comptador a Instagram, amb el compte enrere per començar a utilitzar-lo. Ja es permet descarregar, per mitjà d'un QR, la nova aplicació en el compte d'Instagram de cada usuari interessat a unir-se al nou servei de la xarxa social. El 2022, hi havia a Europa més de 252 milions d'usuaris d'Instagram, segons un estudi d'Influencity, és a dir, gairebé un 38% de la població. El mateix estudi determina que uns 10 milions d'ells l'utilitzen com a plataforma per posicionar-se en l'entorn social com influencers.