Tiktok ha reduït el seu valor l'últim any. La tecnològica xinesa ByteDance, desenvolupadora d'aquesta popular xarxa social, ha proposat una recompra d'accions d'inversors per 5.000 milions de dòlars (4.600 milions d'euros), fet que situaria la seva valoració en uns 268.000 milions (249.000 milions d'euros), un 10% menys que fa un any, segons va informar el diari hongkonguès South China Morning Post.

Segons fonts esmentades per aquest rotatiu, el preu que la companyia ha proposat als inversors és similar als 160 dòlars per acció oferta als empleats, la qual cosa es tradueix en la mencionada rebaixa del 10% respecte al valor que es va establir fa un any, quan va dur a terme un altre pla de recompra per 3.000 milions de dòlars.

Els plans de ByteDance per sortir a borsa encara segueixen en l'aire pels problemes de TikTok amb les autoritats de diversos països, especialment en el cas dels Estats Units, encara que la companyia continua sent l'unicorn (empreses emergents que no cotitzen a la borsa ni han estat adquirides per tercers i superen els 1.000 milions de dòlars en valoració) més valuós de la Xina.

Segons informacions aparegudes en la premsa especialitzada, la tecnològica va facturar un 40% més en el segon trimestre i va superar a la Xina al conglomerat digital Tencent, traient l'anomenat 'Google xinès' Baidu del top 3 que completa el gegant del comerç electrònic Alibaba.

Col·loca l'estudi Moonton a la venda

Malgrat això, i també segons els mitjans locals, la companyia s'està retirant del sector dels videojocs i buscaria vendre el seu estudi Moonton per uns 5.000 milions de dòlars dos anys després d'haver-lo comprat per 4.000 milions.

Fundada a la Xina fa set anys i amb més de mil milions d'usuaris a tot el món, TikTok s'ha convertit en la plataforma per excel·lència i en un fenomen de masses per al públic més jove. A Espanya té una comunitat de 18,3 milions d'usuaris mensuals que la utilitzen per crear i compartir contingut, amb preferència pels videojocs, els esports, la moda i els múltiples gèneres musicals.

Segons un estudi de Marketing Science a Espanya, més del 84% dels usuaris que han interactuat amb contingut relacionat amb pimes a TikTok han descobert noves empreses abans que en qualsevol altre lloc. En aquest context, un dels col·lectius que més l'ha utilitzat ha estat el de les dones emprenedores, que s'han unit amb l'etiqueta #mujeresemprendedoras.