Alberto 'Tito' Álvarez Vega, líder del sindicat Élite Taxi, ha comprat una llicència de taxi, motiu pel qual ha deixat de ser un assalariat per convertir-se en petit empresari. Després d'11 anys a l'ofici, afirma que "he complert el meu somni, tenir una llicència".
Ha constituït la societat L.D. Tito Taxi SL, nom que significa "Llicència de Tito Taxi", com explica el dirigent sindical a ON ECONOMIA. Indica que es tracta d'una "empresa familiar" en la qual també participa la seva germana encara que ella no és taxista. En aquests moments, el preu de les llicències oscil·la entre els 110.000 i els 130.000 euros en funció del tipus de vehicle i dels dies de descans fixats.
Afirma que aquesta llicència "no me l'ha regalat Uber, ni Bolt, sinó que és fruit del meu esforç". Subratlla que "el meu compromís, amor i dedicació pel sector seguirà igual. No en puc voler més al taxi".
Com a dirigent d'Elit Taxi participa en les negociacions amb la Generalitat per a la redacció de la nova llei que regularà el transport públic amb vehicles de fins a nou places. Precisament, aquest dimarts s'ha convocat una reunió en el Departament de Territori de la Generalitat amb representants del Consell del Taxi.
El Consell del Taxi, el màxim òrgan de representació del sector, està integrat per taxistes, sindicats, associacions de consumidors i per la Generalitat.
Aquesta nova llei regularà el funcionament del taxi, dels vehicles de lloguer amb conductor –coneguts com a VTC- i de les plataformes dedicades a la intermediació. La previsió de la Generalitat és que l'esborrany estigui llest abans d'acabar aquest any perquè entri en vigor aquest estiu.
En principi, la nova llei catalana diferenciarà les VTC "tradicionals", vehicles d'alta gamma contractats per a ocasions especials, d'aquells que treballen habitualment amb les apps de grans companyies. A més, també diferenciarà les plataformes de la societat de la informació, Uber i Cabify, dels operadors de transport, com Free Now. Precisament, els taxistes pressionin per posar fre a Free Now.