Aena incorporarà fins i tot 35 marques diferents a l'aeroport de Madrid, dividides en restaurants saludables, de menjar ràpid o sota el concepte de take away, amb cadenes com Tony Romas, Aloha o Arzábal. L'empresa ha adjudicat 55 locals i una superfície de 19.000 m2 al grup Áreas, que comptarà amb 35 d'ells, el 64% dels adjudicats; Pansfood, que gestionarà 10 establiments (el 18% del total), Cafestore que es quedarà uns altres 6 (l'11%), SSP que comptarà amb 2 i McDonald´s, que romandrà, amb uns altres 2, ambdós amb un 4% del total.

La companyia va treure a concurs la gestió d'aquests locals el setembre per 1.500 milions d'euros, ja que molts dels concursos que ja estaven en vigor vencien aquest 2023. En concret 51 d'ells, pel que en la licitació van afegir uns altres 4 locals més fins a sumar els 55 que ha tingut el concurs. Amb la nova oferta, Aena preveu oferir una experiència gastronòmica "diferenciada i de qualitat", amb restaurants nacionals i internacionals, i amb conceptes que s'adapten a les necessitats del nou passatger, segons explica en una nota.

Els nous locals de l'aeroport Adolfo Suárez Madrid-Barajas estaran repartits en les terminals T1, T4 i T4S. Els locals situats en T1 i T4 s'han adjudicat per un període de 8 anys, amb dues pròrrogues d'un any, mentre que els ubicats en T4S tindran una vigència de 6 anys, també amb dues pròrrogues anuals.

Aena destaca que al voltant del 90% dels restaurants seran noves marques, que van des de l'Healthy Food, és a dir, dinar saludable a partir d'aliments frescos i de temporada, fins al Food Markets, amb diversos tipus de dinar dins d'un mateix local. Però també incorporaran Grab&Go, productes llestos per agafar i portar, juntament amb cafeteries, Coffehouse, restaurants, cerveseries, vins i tapes, pernileries, Casual dining i hamburgueseries.

Entre les noves marques que seran presents a l'aeroport de Madrid es troba, el restaurant Arzábal, La Bientirada, Canyes i Tapes, Madrí o Taverna La Ancha. Entre els conceptes de cafeteria, pastisseria, gelateria i Coffehouse hi haurà Café Pans, Soho Coffee, Chök o Pannus. Així mateix, entre les pernileries hi haurà Beher, Devesa Santamaria i Viandes.

Sota el concepte Food Market seran presents, entre altres marques, Rossosapore, Udon, Vyta i Tacos Don Manolito. Com Healthy Food, Flax&Kale i el restaurant Chia. Com Casual Dining restaurants com Le Coq i Tony Romas, i en l'àmbit del Grab&Go, noves marques com Aloha, Deliquo o Prêt à Manger. Altres firmes com La Place, Santa Glòria, Pura Brasa, Deli&Cia, Farine, Starbucks o les hamburgueseries Burger King i McDonalds continuaran a l'aeroport.

Aena considera que la presència d'aquestes marques de restauració al Barajas és "una oportunitat" per als mateixos operadors, atès l'elevat nombre de passatgers que transiten per les seves terminals. El 2022 van passar per l'aeroport més de 50,6 milions de passatgers, la qual cosa suposa una recuperació del 82% del tràfic registrat el 2019. El gener de 2023 han estat 4,4 milions, la qual cosa representa un 1,1% més que aquell mateix mes el 2019.