L’empresa catalana de joieria Tous està enfocada a la cerca d’un nou soci, davant la probable sortida de Partners Group, i estudia les opcions que té sobre la taula. Enmig d’aquest procés, Carlos Soler-Duffo ha presentat aquest dimecres un nou pla estratègic de cara als propers anys amb l’objectiu de potenciar el creixement de Tous, especialment a nivell internacional. El conseller delegat de la firma també ha presentat els resultats del 2023, amb increments tant de vendes com de beneficis.
Tous ha anomenat el seu pla estratègic GEM (Growth, Elevation, Mindset), després d’esgotar l’anterior. Les tres potes del pla responen als tres conceptes que formen les sigles del seu nom. El primer pilar (Growth) és el creixement internacional i tindrà dues fases: en una primera, ser més gran als seus mercats clau, connectant amb nous públics i donant més impuls a la marca. En el segon, la firma atacarà nous mercats. Tous destaca l’aposta per la IA generativa “com un element clau en l’estratègia digital”.
El segon pilar, Elevation, pretén potenciar tant la marca com la qualitat del producte, “a través de la diferenciació, la qualitat i la innovació, amb la mirada posada en l’excel·lència”. La companyia ha posat com exemple d’aquest pilar la nova marca Tous Manifiesto. El tercer, Mindset, vol posar el focus en les persones i la sostenibilitat.
Tous estudia totes les opcions per cobrir la sortida de Partners Group del seu accionariat, excepte el salt a la borsa
El pla estratègic arriba després que Tous contractés, la tardor de l’any passat, el banc d’inversió Rotschild per analitzar les opcions després de la sortida del fons suís Partners Group, que té un 25% de l’empresa. Soler-Duffo ha assegurat aquest dimecres que estudien totes les opcions amb l’excepció de la sortida a borsa, fins i tot una possible recompra per part de la família Tous, tot i que no és la més probable. L’empresa busca un nou soci financer amb qui tingui sintonia i que casi amb la seva filosofia.
A més del pla estratègic, en el marc d’aquesta cerca, Tous ha renovat i professionalitzat el seu consell d’administració, amb l’entrada de Martin Brok (ex president Global i CEO de Sephora), Patricia Sancho (ex CEO de Temperley London), Pierre Denis (ex CEO de Jimmy Choo) i Steve Davis (ex president de Fanatics). La firma ha destacat que “aporten una visió transformadora per a l’impuls de la innovació i el creixement del negoci”.
Tous va tancar el 2023 amb una facturació de 477 milions d’euros, un 6% més que l’any anterior, i va arribar als 50 milions de benefici net, un 40% més, amb una pujada de l’ebitda del 15%, fins els 116 milions. L’empresa presidida per Alba Tous ha destacat també l’increment de les inversions, fins els 38 milions, i del negoci digital, que va pujar un 17% i suposa el 23% de les vendes de l’empresa de Manresa.