Transgourmet Ibèrica, la filial de distribució a l'engròs d'alimentació de la cooperativa suïssa Coop, ha comprat el grup de distribució d’alimentació Moyà Saus, de Mallorca. L'empresa mallorquina factura 70 milions d'euros. La seva xarxa d'establiments i de logística disposa de 2 centres de distribució -una de frescos a Mercapalma i una altra d’alimentació seca al polígon industrial de Son Castelló (Palma)-, 4 cash&carry i més de 70 supermercats, entre propis i franquiciats, sota les ensenyes comercials de Bip Bip i Eurocop, en diferents punts de l'illa de Mallorca. 

L’objectiu de l’operació és construir conjuntament un projecte sòlid de futur i desenvolupar el negoci de la distribució a les Balears a partir del coneixement del territori que aporta Moyà Saus i la capacitat d’inversió i expansió de Transgourmet Ibèrica, segons un comunicat d'aquest últim grup que té la seu a Vilamalla (Girona). Les companyies destaquen que podran iniciar una nova etapa d’expansió i creixement del negoci de distribució a l’hostaleria i el retail de proximitat. El grup Moyà Saus és una empresa familiar, nascuda el 1928, el fundador de la qual, l'empresari Rafael Moyà González, va morir l'any passat.

Transgourmet  ha especificat que els 12 supermercats que el grup té en propietat i que també formen part d'aquesta operació s'incorporaran al grup a través de la societat Miservi, participada al 50% per Transgourmet Ibèrica i Valvi Supermercats, que serà l’encarregada de la seva gestió.

Lluís Labairu, director general de Transgourmet Ibèrica, destaca que “aquesta operació és una mostra de la ferma voluntat de la companyia per constituir-se en líder de la distribució a l’hostaleria i el supermercat de proximitat a Espanya; afegint a la forta expansió orgànica realitzada per la companyia en els darrers anys el creixement inorgànic, a través de l’adquisició de companyies que complementen la seva estratègia de futur”.

Actualment, Transgourmet Ibèrica compta amb 5 plataformes de distribució repartides per tot Espanya i és referent al sector de retail, amb prop de 700 supermercats franquiciats sota les ensenyes Suma, Proxim i Spar, i més de 2.000 clients independents. Així mateix, l’empresa compta amb la seva línia de servei a l’hostaleria a través de 70 cash&carry distribuïts per tot el territori peninsular i insular i una xarxa de servei i entrega formada per més de 350 comercials de food service i una flota idèntica de vehicles.