TravelPerk, l'empresa tecnològica dedicada als viatges de negocis, ha tancat una ronda d'inversió sèrie E de 200 milions de dòlars (uns 192 milions d'euros) que fa pujar la seva valoració fins als 2.700 milions de dòlars. La companyia, amb seu a Barcelona, ha detallat en un comunicat que es tracta d'un finançament que lidera la firma europea de capital risc Atomico juntament amb EQT GRowth i compta amb la participació de Noteus Partners i inversors existents, incloent-hi Kinnevik i General Catalyst. La injecció de capital ajudarà el negoci a accelerar la seva expansió als Estats Units, així com la seva inversió en producte i intel·ligència artificial.
En concret, la companyia ha anunciat que el finançament s'utilitzarà per accelerar el creixement, amb una expansió continuada al mercat nord-americà (després de l'adquisició de AmTrav el 2024) juntament amb inversions en producte, tecnologia i IA, amb l'objectiu "d'oferir la plataforma de gestió de viatges i despeses líder per a pimes i mitjanes empreses a Europa i els Estats Units".
TravelPerk adquireix la plataforma Yokoy
L'empresa també ha anunciat aquest dimarts l'adquisició de Yokoy, empresa dedicada a l'administració de despeses. "A mesura que les empreses s'enfronten a més pressions econòmiques i a entorns normatius més complicats, demanden cada vegada més una solució totalment integrada que reuneixi viatges i despeses en una única plataforma automatitzada, per simplificar l'experiència de principi a fi, agilitar els processos i controlar millor els costos", han assenyalat des del negoci.
"Els clients ja no han de fer concessions. Poden tenir el millor producte de gestió de viatges construït sobre l'inventari més ampli del món, i el producte de gestió de despeses que millor funcioni per al seu negoci, combinats per a la millor experiència integrada que existeix," ha afirmat després de l'adquisició JC Taunay-Bucalo, president i director d'Operacions de TravelPerk. De fet, TravelPerk i Yokoy col·laboren des del 2020, associant-se per oferir conjuntament la gestió de viatges i despeses a clients com Breitling, On Running i Medskin.
Creixement i rendibilitat
L'adquisició de Yokoy i el finançament de sèrie E es van produir després d'un últim any de creixement a TravelPerk. L'empresa va aconseguir una combinació de creixement i rendibilitat a gran escala, amb un volum de reserves anualitzat de més de 2.500 milions de dòlars, uns ingressos anualitzats de més de 200 milions de dòlars, un creixement de més del 50% anual en els dos últims anys i l'obtenció del punt d'equilibri d'EBITDA a finals de 2024.
Avi Meir, CEO i cofundador de TravelPerk, ha indicat: "Mai no hem tingut un enfocament tan clar, expandir-nos als principals mercats, l'acceleració del creixement als EUA, i convertir-nos a la plataforma número u de gestió de viatges i despeses", per agregar que "la nostra associació amb Yokoy ja ha estat un gran èxit, i estem entusiasmats de portar-la al següent nivell donant la benvinguda a Phil, Devis i a la resta de l'equip a TravelPerk. Compartim una visió comuna sobre el paper de la intel·ligència artificial, remodelant el futur de la gestió de viatges i despeses, i la innovació que surt dels laboratoris d'IA de Yokoy a Zuric és impressionant".