El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, ha reclamat que la marca històrica Seat sigui una de les ensenyes del Grup Volkswagen que aconsegueixi l'adjudicació de l'elèctric barat que el consorci alemany planeja fabricar per uns 20.000 euros per garantir el seu futur a mitjà i llarg termini. La demanda de Carnero es produeix després que dijous passat el consorci alemany informés que preveu llançar el 2027 dos o tres cotxes sense emissions per aquest preu per competir en un segment en el qual no té encara cap vehicle.
"El consorci alemany ha donat llum verda a desenvolupar un concept car en uns dos mesos i després ja es veurà si és multimarca o no. Cal ser prudents, tot està encara en l'aire, però el que està clar és que Seat ha de tenir opcions d'un vehicle elèctric amb un cost d'aquests 20.000 euros", ha dit el sindicalista en declaracions a EFE. A més de president del comitè d'empresa, Carnero és també membre del consell de supervisió del Grup Volkswagen, el càrrec més alt dins del consorci automobilístic alemany que ocupa algú de Seat.
Aquest organisme és el màxim òrgan de control del grup, en el qual a més dels accionistes participen representants dels treballadors, seguint el model de cogestió alemany. "Volem lluitar per un vehicle Seat elèctric. Una altra cosa és on es produirà", ha afirmat Carnero, que ha assegurat que en la reivindicació d'aquest vehicle zero emissions va acompanyat del conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths. No obstant això, el màxim responsable de les marques espanyoles posa com a condició la rendibilitat.
Cotxes barats
Després de mesos de converses per treballar junts en el llançament d'un elèctric barat, les marques Volkswagen i Renault han decidit seguir camins separats. El Grup alemany, que agrupa a marques com Volkswagen, Skoda, Seat, Cupra i Audi, entre d'altres, ha assegurat que desenvoluparà aquest vehicle en solitari i que el fabricarà a Europa.
El Grup Volkswagen ja està immers en el desenvolupament de cotxes elèctrics urbans que tindran un preu inferior als 25.000 euros, els quals està previst que arribin al mercat a partir de 2025. Un pla que no només lidera Seat dins del grup, sinó que, de moment, es desenvoluparà íntegrament en les plantes del grup a Espanya. Precisament, 2 d'aquests cotxes, un de Volkswagen i un altre de Cupra -la segona marca de Seat- s'acoblaran en la planta de Seat a Martorell (Barcelona). Uns altres 2, de tipus SUV petit, un de Skoda i un altre de Volkswagen, es fabricaran en la planta del consorci alemany a Navarra.
El president del comitè d'empresa de Seat s'ha mostrat esperançat que la històrica marca formi part de l'oferta d'elèctrics del grup alemany, que fins ara ha centrat a Cupra la seva estratègia de desenvolupament de cotxes de zero emissions a Espanya per aportar més rendibilitat. Fa ja uns mesos que la companyia va confirmar la renovació de l'Arona, Ateca, i Eivissa, models que portaran a Seat fins a 2035, any en què es prohibirà la venda de cotxes de combustió.