Un total de 32 hotels catalans s'han unit sota la nova marca Grans Hotels de Catalunya, sorgit de la unió de Costa Brava Hotels i Blau Verd Hotels, i la finalitat de la qual és sumar "forces per consolidar-se com un grup hoteler de qualitat i amb un estil de gestió comuna i diferencial", informen en un comunicat aquest dijous.
Grans Hotels de Catalunya té com a "marca germana" Petits Grans Hotels de Catalunya (establiments amb menys de 15 habitacions) el que suposa "el consorci més important d'hotels de gestió independent, format per establiments amb encant i que comparteixen uns valors estretament lligats a la llarga tradició catalana d'hostaleria".
La nova marca reuneix a 32 hotels petits i de mida mitjana de diversa tipologia --hotels de muntanya, de costa o de ciutat-- que tenen en comú "el fet de ser hotels amb encant, molts d'ells de propietat familiar i situats en ubicacions privilegiades".
El nou grup preveu incorporar nous membres fins a arribar en els propers 5 anys als 50 hotels i incrementar l'oferta especialment a les comarques de Barcelona, de Tarragona i de Lleida, segons ha explicat el president de Grans Hotels de Catalunya i director de l'hotel Carlemany de Girona, Jordi Mias.
"D'aquesta forma es podran desenvolupar projectes més ambiciosos tant per a la promoció comercial com per a la creació d'eines de gestió i digitalització compartides", afirmen els impulsors del projecte.