La nord-americana Uber Technologies ha arribat a un acord amb Delivery Hero, propietària de Glovo, per comprar el negoci de foodpanda a Taiwan per 950 milions de dòlars en efectiu (880 milions d'euros) i adquirir a canvi de 300 milions de dòlars (278 milions d'euros) una participació del 2,98% a la plataforma alemanya de repartiment de menjar a domicili. En un comunicat conjunt, Uber i Delivery Hero han indicat que aquesta compra encara està subjecta a l'aprovació de les autoritats reguladores de l'illa, per la qual cosa està previst que es tanqui durant la primera meitat de 2025.
"A causa de la seva presència a Taiwan, Uber està en la millor posició per aprofitar les importants operacions locals desenvolupades per Delivery Hero i foodpanda en els últims anys i invertir més en una experiència millorada per a consumidors, comerciants i socis de lliurament", han apuntat a la nota ambdues empreses, agregant que, una vegada completada, serà "una de les adquisicions internacionals més grans mai realitzades a Taiwan".
L'operació, sota investigació
"Per construir un servei líder a escala mundial, hem arribat a la conclusió que hem de centrar els nostres recursos en altres parts de la nostra presència global, on creiem que podem tenir l'impacte més gran per als clients, proveïdors i riders," ha assenyalat Niklas Östberg, conseller delegat i cofundador de Delivery Hero.
En declaracions a l'agència estatal de notícies CNA, el vicepresident de la Comissió de Comerç Just de Taiwan, Chen Chih-min, ha indicat que, a causa de les altes quotes de mercat i a les xifres de facturació d'Uber Eats i foodpanda, es tracta d'una "fusió horitzontal", per la qual cosa ha de ser estudiada en detall per evitar "abusos de mercat". "Per la falta de pressió competitiva, la qualitat del servei pot veure's reduïda i pot imposar-se una competència deslleial cap als restaurants o els consumidors", ha asseverat Chen, que no descarta la celebració d'audiències públiques o simposis entorn d'aquesta adquisició.
Delivery Hero utilitzarà la injecció de capital per "millorar la seva estructura de capital"
Per separat, les empreses també han firmat un acord perquè Uber compri 8,421 milions d'accions ordinàries de nova emissió de Delivery Hero a un preu unitari de 33 euros, la qual cosa implica una suma total d'uns 278 milions d'euros i atorgarà a Uber una participació del 2,98% a la plataforma alemanya. El preu de 33 euros per acció establert en la transacció representa una prima del 30,3% respecte dels 25,32 euros marcats al tancament de la negociació de dilluns per les accions de Delivery Hero, que aquest dimarts es revaloraven més d'un 20%.
Les noves accions emeses estaran subjectes a un període de bloqueig de 45 dies, subjecte a les excepcions habituals, ha explicat Delivery Hero, que té la intenció d'utilitzar els ingressos resultants d'aquest augment de capital en recomprar bons convertibles per millorar la seva estructura de capital.