Uber acaba de presentar el sistema Uber Direct a tot Espanya que pretén ser la competència directa a Amazon i qualsevol sistema de repartiment de darrera milla. D'aquesta manera, com ara cobreixen la demanda del sector de la mobilitat privada i han aconseguit, sobretot fora de l'Estat, ser compatibles a nivell de facto amb els taxis de les principals urbs del món, ara expandeixen el negoci centrant-se en la famosa última milla. Els objectius que argumenta Uber són el de seguir facilitant la digitalització, simplificar la logística dels comerciants i donar suport al seu creixement. "Es tracta d'una innovadora solució de lliurament ràpid en marca blanca, disponible per a e-commerce local a més de 200 localitats espanyoles", han remès en un comunicat on no especifiquen quines han estat aquestes ciutats escollides.
Com funciona?
Uber Direct està dissenyat per als negocis que compten amb el seu propi canal de venda en línia i busquen un soci fiable per realitzar el repartiment dels seus productes. L'eina ofereix un servei de delivery ràpid, segur i monitorat, donant suport així al desenvolupament del comerç local. Aquesta solució de repartiment de darrera milla està disponible per a comerciants de tots els sectors, des de restaurants, supermercats, moda, cosmètics, electrònica i cultura, fins a joguines, farmàcia i distribució minorista. El client pot fer comandes directament a través del lloc web del comerciant i triar l'opció de lliurament que més li convingui: express, el mateix dia o entrega en dies posteriors oferida per Uber Direct. D'aquesta manera, la companyia se centra a Espanya on el pes econòmic més gran el configuren petites i mitjanes empreses, pimes, que veuen a la porta digital una forma de fer negoci més directa.
Després de seleccionar una d'aquestes alternatives, Uber s'ocupa de fer el lliurament de la comanda. Des de la perspectiva del client, l'experiència de compra s'executa de principi a fi en el lloc web del comerç on està adquirint els productes. A més, Uber Direct també pot dur a terme la gestió de les devolucions de comandes. "Volem ajudar tots els actors del comerç electrònic a Espanya a créixer i a millorar l'experiència dels seus clients oferint un lliurament ràpid, senzill i fiable. La nostra solució de repartiment simplifica la logística i els processos de lliurament i devolucions, facilitant el dia a dia tant a les empreses com al client final", ha assegurat Isabel Velasco Ybarra, directora d'Uber Direct a Espanya.
Èxit als Estats Units
Però l'experiment no és pas nou. Uber Direct arriba a Espanya avalat per l'experiència internacional d'un servei amb què milers de comerços ja treballen arreu del món. Als Estats Units, grans cadenes de restauració com McDonald's o Shake Shack utilitzen aquest servei per lliurar les comandes. També ho fan supermercats com Walmart o 7 Eleven, a més de marques de retail com Apple i Sephora o farmacèutiques com Walgreens. Al Regne Unit, grans cadenes de supermercats com Tesco, Sainsbury's o ASDA confien en Uber Direct per repartir-lo a domicili. La cadena ASDA ho fa des de fa dos anys, oferint lliuraments ràpids a més de 400 botigues. I més a prop nostre, a França, Carrefour va començar a col·laborar amb Uber Direct l'abril del 2020.
Amb 890.000 partners entre restaurants, supermercats i botigues a més de 30 països, a més de milions de repartidors, Uber es consolida a l'última milla. Pel que fa a l'embalatge, la companyia es compromet a utilitzar envasos sostenibles, reciclables o reutilitzables al 80% dels mercats en què opera als EUA, Regne Unit i Àsia el 2025, i al 100% en l'àmbit mundial el 2030. Per assolir aquests objectius, Uber durà a terme acords i iniciatives estratègiques amb partners com Cooltra, Visa o Bunzl, així com amb ONG locals i WWF.