La cadena de restauració dedicada al menjar asiàtic a Espanya Udon Asian Food ha elevat les seves vendes un 18% en el primer semestre de 2023, fins a assolir els 24,3 milions d'euros, segons ha informat la companyia en un comunicat. En concret, la firma nascuda a Barcelona ha precisat que es tracta d'una "xifra rècord de facturació" al mercat espanyol i ha avançat que preveu tancar aquest exercici amb unes vendes de 50 milions d'euros.

El cofundador i director general d'Udon Asian Food, Jordi Pascual, s'ha congratulat d'aquests resultats. "El tancament del primer semestre d'aquest any ha confirmat, una vegada més, la tendència positiva de la nostra ensenya, consolidant el nostre creixement. Ens trobem amb uns resultats molt positius per a Udon en totes les àrees geogràfiques en les quals operem, i encara mantenim fort espai i compromís amb el desenvolupament empresarial", ha indicat.

Obertura de restaurants

Pasqual ha afegit que l'actual context econòmic, marcat per la inflació, els ha portat "grans reptes". "Estem orgullosos avui de poder presentar aquestes xifres. Preveiem continuar avançant en el nostre pla d'expansió omnicanal, amb una ferma aposta per formats més diversos i assequibles per als consumidors", ha subratllat. D'aquesta forma, la cadena de restauració ha crescut des de començament d'any, amb l'obertura de tres restaurants, un d'ells a Puerto Rico, i preveu arribar fins a les 10 obertures a finals de l'exercici.

En l'actualitat, la cadena de restaurants compta amb més de 75 punts de venda oberts i s'ha marcat com a objectiu assolir els 100 restaurants el 2024, posant el focus a la Comunitat de Madrid, Llevant i Zona Nord a Espanya, mentre que en el desenvolupament internacional estan enfocats als Estats Units i Llatinoamèrica. 

Digitalització del negoci

L'ensenya compta amb el seu format clàssic, però també ha desplegat nous formats de negoci com el travel channel, basat en la digitalització, amb la presència en aeroports de Puerto Rico, la República Dominicana i pròximament quatre unitats a Madrid-Barajas; o el grab and go, centrat principalment en el take away, format que es desenvoluparà en la nova obertura el setembre d'Ifema.

"Durant aquest temps a Udon hem continuat reforçant la nostra presència tant nacional com internacional i, en els pròxims mesos, existeix la previsió d'ampliar el negoci, basant-nos en un pla d'expansió estratègic ferm per a la companyia. A més, tenim previst accelerar el ritme de renovació d'alguns dels nostres establiments amb accions de remodelació que suposaran un gran avenç no només a escala internacional i nacional, sinó també local" ha indicat Jordi Pascual. Udon va néixer el 2004 a Barcelona com a negoci familiar. Actualment, supera els 70 restaurants i compta amb més de 850 treballadors.