La companyia de carregadors elèctrics Wallbox, considerada unicorn perquè és una startup amb un valor superior a 1.000 milions, va perdre 136,7 milions d'euros (MEUR) l'any 2022, segons consta en els resultats que ha publicat aquest dimecres, informa l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Les pèrdues són significativament més altes que l'any anterior, quan van ser de 53,5 milions. És quasi bé el triple. Malgrat això, Wallbox també va generar uns ingressos rècord de 147 MEUR, un 100% més que els 71,5 MEUR del 2021, en un any en què la companyia va vendre més de 230.000 carregadors a tot el món i va inaugurar dues noves fàbriques, a Barcelona i Arlington (Texas). Recentment, Wallbox ha pactat amb els treballadors l'acomiadament de 96 persones a l'Estat, en el marc d'un pla per reduir en 50 milions les seves despeses.
En un comunicat, Wallbox també ha anunciat les seves principals previsions per al 2023. En concret, confia ingressar entre 240 i 290 milions d'euros, amb un creixement anual d'entre el 60 i el 100%, i assolir un marge brut del 38%.
El CEO de la companyia, Enric Asunción, ha explicat que aquest últim any l'entrega de vehicles elèctrics a Europa s'ha vist afectada per "múltiples factors econòmics i geopolítics" que han afectat la companyia.
"Tot i que els nostres resultats estan lleugerament per sota del rang esperat, el creixement constant del negoci per sobre del mercat és una mostra de la solidesa de la nostra cartera de productes i de les nostres operacions", ha dit.
Asunción admet que el futur "segueix sent complex" però que Wallbox és "optimista" tenint en compte la seva posició competitiva en el mercat. Així, de cara al 2024, l'empresa se centrarà en "optimitzar negoci, conservar caixa i ser rendible".
A roda de premsa, el CEO de Wallbox ha reconegut la possibilitat de comprar més "empreses petites" durant el proper any, tal com va fer l'any passat quan va comprar Ares Electronics i Coil.