La companyia de consum i alimentació Unilever ha triat Barcelona per obrir un hub legal, conegut internament com a Powerhouse Legal. El nou centre, situat al municipi de Viladecans, on la multinacional ja compta amb una seu corporativa, donarà serveis jurídics a tots els departaments del grup en l'àmbit global i que, a ple rendiment, comptarà amb uns 100 advocats.
Així, la multinacional ha triat la seu de la seva filial espanyola a Viladecans per instal·lar el seu tercer centre legal, després d'obrir dues seus, una a Bangalore (Índia) i una segona a Ciutat de Mèxic.
Nou hub legal a Barcelona amb 100 advocats
El nou centre donarà suport a tots els departaments del grup, lliurant feina legal rutinària i basada en processos, com a administració d'operacions legals, redacció de NDA (acords de confidencialitat), contractes i avaluació de riscos de privacitat de dades, entre d'altres. Els equips del Powerhouse Legal, dirigits per Kim Morgan-Verlaque, directora d'integritat empresarial d'Unilever global i Newman Debs, Global Head of Legal Powerhouses, "proporcionaran suport intern continu a fi de millorar la forma en què la companyia presta serveis jurídics", han assenyalat des de l'empresa.
"La implementació d'Unilever Legal Powerhouse constitueix la transformació més gran de l'estructura de l'equip legal i millorarà la forma en què brindem serveis legals, amb molta més agilitat i eficiència, en un entorn basat en dades i habilitat per la tecnologia", ha comentat Newman Debs. En aquest sentit, Marta González-Mesones, directora general d'Unilever España, ha afegit que "disposem de prou espai a les nostres oficines en el complex Viladecans Business Park per allotjar el Powerhouse Legal. Estem començant a reclutar tant a Espanya com a l'exterior". Per a la directora general de la multinacional, "Espanya i en concret Barcelona és una localització molt atractiva, no només pel clima, sinó pel talent, les universitats i l'ecosistema emprenedor".
A més de Barcelona, el hub legal tindrà la seva implementació en uns altres dos centres globals ubicats a Ciutat de Mèxic i Bangalore, amb l'objectiu d'aprofitar el talent local i oferir una oportunitat per al desenvolupament del talent jurídic del futur.
60.100 milions de facturació
Amb presència a més de 190 països, els productes d'Unilever són utilitzats diàriament per més de 3.400 milions de persones. Unilever, que compta amb més de 148.000 empleats, va incrementar la seva facturació un 14,5% el 2022, fins als 60.100 milions d'euros. Així mateix, la multinacional fabricant de marques com Magnum, Carte D'Or, Maizena i Mimosin, entre d'altres, va registrar un benefici operatiu subjacent de 9.700 milions d'euros, un 0,5% més que l'any anterior.
Per divisions, bellesa i benestar, que suposa el 20% de la facturació del grup, va incrementar les seves vendes subjacents un 7,8%; el negoci de cura personal, que suposa un 23% de la facturació de la companyia, va elevar les seves vendes subjacents un 7,9%; les vendes d'Home Care (21% de la facturació d'Unilever) van créixer un 11,8%, mentre que la divisió de gelats (13% de la facturació del grup) va augmentar les seves vendes subjacents un 9%.