L'aerolínia United Airlines ha posat en marxa aquest divendres el nou vol directe entre Barcelona i San Francisco, que oferirà fins a finals d'octubre, quan finalitza la temporada d'estiu. La companyia operarà la ruta, diària i sense escales, amb avions Boeing 7777-200ER, amb capacitat per a 276 seients, dels quals 50 disposaran de llit, 24 seran de la categoria United Premium Plus i 202 seran de classe econòmica.

El vol de la companyia nord-americana, l'única d'aquesta nacionalitat que uneix Barcelona i San Francisco, s'afegeix al que ja enllaça Barcelona amb Washington i que va avançar la seva operativa al 16 de febrer i al vol diari durant tot l'any entre la capital catalana i Nova York Newark. També completa l'operativa que la companyia manté entre Màlaga i Nova York/Newark de tres cops per setmana. Per a aquesta última destinació, la companyia es planteja ampliar l'oferta a un vol diari. Per al conjunt d'Espanya, durant la temporada d'estiu, l'aerolínia augmentarà un 30% els vols entre els Estats Units i cinc aeroports de l'Estat (Barcelona, Madrid, Palma de Mallorca, Màlaga i Tenerife), segons ha explicat United Airlines en un comunicat. 

La companyia acumularà la temporada estival d'aquest 2024 un total de 38 destinacions transatlàntiques amb vols directes i sense escales, el nombre més gran de la seva història, i serà l'única aerolínia a connectar els Estats Units directament amb punts com Màlaga, Mallorca, Tenerife o Dubrovnik (Croàcia), apunta la companyia. En el cas de Tenerife, l'aerolínia nord-americana unirà, per tercer any i en vol directe, Nova York amb Tenerife, una ruta que el 2024 amplia la durada fins a la temporada d'hivern: tindrà tres freqüències setmanals en cada sentit entre l'1 de juny i finals de març de 2025. En un comunicat, el Cabildo de Tenerife va informar que la connexió entre els aeroports Internacional Llibertat de Newark (New Jersey) i Tenerife Sud oferirà en tot el seu període un total de 23.400 seients. El vol durarà aproximadament set hores i serà operat amb un avió B757-200, amb un total de 176 seients. Per tant, inclou 16 seients llit a classe business United PolarisSM i 160 seients a classe econòmica, inclosos 42 seients Economy PlusSM, amb més espai.

El calendari d'estiu del 2024 de l'aerolínia també inclou la represa del seu servei estacional Reykjavík-Nova York/Newark, així com vols addicionals des de Roma i Brussel·les. A més, reprendrà de manera anticipada algunes de les altres rutes estacionals més populars des de Niça, Lisboa i Barcelona, ​​així com des de Roma, Milà i Nàpols.