Universal Music Group (UMG), una de les discogràfiques més importants del món, retirarà les seves cançons de la xarxa social TikTok per desacords en un nou contracte que estava negociant amb l'empresa xinesa, que volia pagar menys per l'ús de la música.
En un comunicat, el gegant de la indústria musical va anunciar que està a punt per retirar l'accés de la plataforma a les cançons dels seus artistes -entre ells grans estrelles com Taylor Swift, Bad Bunny o Rosalía- a partir d'aquest dimecres a la mitjanit, que és quan es venç el contracte actual amb TikTok.
Universal va acusar l'empresa tecnològica, amb seu a Shanghai, d'estar utilitzant tàctiques d'assetjament i intimidació per forçar-la a acceptar un contracte "menys just i amb menor valor" que l'actual, que venç el 31 de gener.
En la missiva, UMG va explicar que TikTok va proposar en les negociacions del nou contracte de pagar als artistes molt menys per les reproduccions i per l'ús de les seves cançons del que ofereixen altres plataformes de xarxes socials.
Al seu torn, va detallar la discogràfica, la xarxa social, s'ha negat a prendre prou mesures per protegir els artistes davant de l'"allau" de contingut generat per intel·ligència artificial i de les infraccions als drets d'autor.
"TikTok està intentant construir un negoci basat en la música, sense pagar un valor just per la música", va destacar la carta.
Els creadors de contingut a la plataforma, que ja compta amb més de 1.000 milions d'usuaris a tot el món, utilitzen sovint cançons dels populars artistes d'Universal en els seus vídeos.
La xarxa social és també utilitzada per artistes emergents o ja posicionats per promocionar la seva música, que es pot fer viral a mesura que els usuaris la utilitzen en els seus vídeos.