Els treballadors de Iberia Airport Services, que presta els serveis d'assistència a terra (handling) per a les aerolínies del grup Iberia i altres companyies a la xarxa d'aeroports d'Aena, inicien aquest dilluns la quarta i última jornada de la vaga que han realitzat perquè Iberia conservi l'assistència a les seves pròpies aeronaus, pesi haver perdut els concursos del gestor aeroportuari Aena que garantien la prestació d'aquest servei als aeroports de forma completa. La direcció de l'aerolínia i els sindicats arriben a aquest últim dia d'aturades amb les posicions trobades i sense fixar cap data per reprendre les negociacions: Iberia reitera que "la vaga no és la solució" i que "l'única manera de trobar una sortida que no perjudiqui els passatgers ni als treballadors és el diàleg", mentre que els sindicats asseguren que tornaran a convocar una nova vaga del servei d'assistència en les pròximes setmanes si no s'atenen les seves demandes, encara que han remarcat que "la seva intenció és continuar amb les negociacions". UGT i CCOO han revelat que s'inclouria també en les protestes als serveis de manteniment i reparació d'avions i direcció d'aquest sector, davant del temor dels sindicats de "la seva possible venda per part de Iberia", segons informa Efe.

Des de divendres passat dia 5 de gener, i després de la cancel·lació de 444 trajectes amb temps -270 de la mateixa aerolínia, 64 de Iberia Express i 110 d'Air Nostrum-, decisió que ha afectat aproximadament 45.000 passatgers, Iberia i les seves filials han operat amb relativa normalitat i puntualitat -del 82%- tots els vols previstos. Les incidències més importants s'han registrat en la jornada de dissabte als aeroports de Barcelona, Bilbao i Gran Canària amb el trànsit de les maletes dels viatgers dels vols que s'han operat. La companyia ha buscat vies alternatives per al lliurament de les maletes als passatgers amb l'enviament a les seves respectives destinacions via carretera o vols alternatius. Només amb aquest diumenge es van programar 539 vols, dia de gran moviment als aeroports en tractar-se de la principal jornada de retorn després de la vacances de Nadal. Durant el tercer dia de vaga, diumenge, Iberia ha puntualitzat que només un avió entre Bilbao i Palma de Mallorca hauria sortit sense maletes i que estava treballant per solucionar-lo.

Els sindicats temen que perillin els drets laborals dels empleats d'handling amb la seva incorporació en les empreses que van obtenir les licitacions -Menzies, Swissport, Aviapartner, Globalia, WFS; a més de Iberia Airport-, especialment després de "reduir-se el sou i perdre plus" perquè Iberia pogués imposar-se en els processos concursals. L'aerolínia ha assegurat que "les qüestions socials estan garantides" i que la subrogació de la plantilla forma part de l'acord assolit amb els sindicats anys enrere.