La vaga del servei d'handling d'Iberia (Iberia Airport Service) convocada pels sindicats CCOO, UGT i USO per als dies compresos entre el 5 i el 8 de gener, coincidint amb la festivitat de Reis i el retorn de milers de persones als seus llocs de treball o de residència, provocarà la cancel·lació d'un total de 444 vols operats per Iberia, Iberia Express i Air Nostrum.

Les aturades, proposades per forçar la companyia a resoldre el conflicte laboral derivat de la pèrdua de les llicències d'handling als principals aeroports del país, afectaran a 45.641 viatgers que ja tenien comprats els seus bitllets.

L'aerolínia ha posat a disposició dels seus clients la possibilitat de modificar les dates de vol o sol·licitar la devolució dels imports per poder ser ressituats o que busquin alternatives en els seus trajectes.

En concret, la vaga del servei d'handling obligarà a la cancel·lació de 270 vols de la companyia Iberia, 64 de Iberia Express i de 110 Air Nostrum.

Les aerolínies estan buscant alternatives per als més de 45.600 passatgers afectats per les cancel·lacions perquè puguin realitzar els seus viatges. Segons l'aerolínia, "en els propers dies" els viatgers seran informats de les possibilitats de reubicació en altres vols.

Respecte als vols de Iberia, la companyia té previst operar 836 vols, un 76% del total dels 1.106 programats. Entre els vols que preveu operar hi ha pràcticament tots els de llarg radi (inclosos els de Level).

De les 270 cancel·lacions de vols de Iberia, el 51% seran domèstics i el 49% europeus. Iberia Express operarà el 88% dels seus vols i Air Nostrum el 72%.

Canvis i reemborsos

En tot cas, els passatgers que tinguin reservats vols afectats per als dies 5, 6, 7 o 8 de gener poden sol·licitar des d'aquest mateix divendres un canvi de data en el seu viatge o el reemborsament de l'import pagat pels bitllets. Aquells clients amb vols no afectats directament per la vaga podran canviar la data del viatge o sol·licitar un bo. Els canvis poden realitzar-se a través del web de Iberia, de les agències de viatge en les quals s'hagi realitzat la compra o del centre d'atenció al client que reforçarà el seu personal.

Davant dels previsibles problemes que es produiran als aeroports amb motiu de la vaga, Iberia sol·licita a tots els passatgers que realitzin la facturació amb temps a través del web i que acudeixin amb més temps de l'habitual als aeroports.