La cadena de productes ecològics Veritas arribarà a Andalusia dins del pla d'expansió dissenyat pel 2024, que preveu una inversió de 6 milions d'euros per a les inauguracions de 8 noves botigues i l'actualització de 8 punts de venda més. La companyia ha triat la població d'Estepona (Màlaga) per aterrar a Andalusia amb la posada en marxa de dos establiments, per considerar que es tracta "d'una zona geogràfica amb un potencial alt, considerant la demanda no coberta de producte ecològic", segons ha explicat aquest divendres. D'aquesta manera, la comunitat andalusa se suma als territoris on Veritas ja té implantació: Catalunya, el País Basc, Navarra, les Illes Balears, Madrid, el País Valencià i Andorra, amb un total de 80 botigues. Després de les inauguracions a Estepona, en seguiran d'altres a Reus (Tarragona) o Ciudad Quesada (Alacant), entre altres localitzacions de comunitats on ja hi és present. Amb l'extensió de la xarxa de botigues pel territori espanyol, Veritas preveu incrementar les vendes un 10% aquest any.
Fins ara, el pla d'expansió ha vingut acompanyat d'un creixement sostingut del grup del 5% en els dos últims anys. La firma que va cofundar i presideix Silvio Elías ha reflectit en un augment de les vendes del 5% el 2023, fins a arribar a la xifra de 117 milions d'euros -el 2022 van ser 113 milions-. La cadena destaca el creixement del 13% al canal Veritas Eco Food Service, filial del grup que opera al canal professional -col·legis, hospitals i empreses, i en hotels i restaurants, a Espanya-, que ha assolit els 4 milions d'euros de facturació. També cal esmentar l'impacte que han tingut al negoci l'obertura de dos nous punts de venda, a Arenys de Mar i Molins de Rei, que han contribuït a la creació de 30 nous llocs de treball, i han elevat la xifra d'empleats fins a 826. “Els resultats del 2023 consoliden la nostra línia de creixement sostingut dels darrers anys, la satisfacció i la confiança dels consumidors per la proposta de valor de Veritas, i confirmen l'aposta per la diversificació d'unitats de negoci, com ara el canal professional o els centres de producció pròpia", en declaracions del director general de la cadena, Anselmo Méndez.
Els establiments Veritas seguiran ampliant l'oferta de producte de proximitat, de temporada i cultiu ecològic per superar les 6.000 referències actuals. La cadena, fundada el 2002 a Barcelona, elabora el pa, la brioixeria i els plats llestos per menjar ecològics que ven a les botigues. L'objectiu fidelitzar els clients regulars, amb el repte d'obtenir una penetració més gran a les llars, en les diferents categories de producte, essencialment en fruita i verdura i en els productes bàsics de la marca pròpia. En aquest sentit, la companyia ha llençat un retret a les autoritats europees, concretament, a la Comissió Europea per haver retirat la proposta per reduir a la meitat l'ús de pesticides, decisió que suposa un fre en el camí cap a la transició ecològica. Entenen la situació que viu el camp, des de Veritas s'adverteix que "cal fer compatible les mesures d'impuls de la producció ecològica amb les necessitats del sector primari, alhora que s’adopten mesures d’incentiu al consum de productes ecològics, que presenten avantatges científicament demostrats per a la salut del planeta i de les persones", explica Anselmo Méndez, en un comunicat difós aquest divendres.
Des d'una perspectiva social, Veritas és el primer retailer d'Espanya que esdevé un espai de referència per a la població menstruant, com a mesura per lluitar contra la discriminació econòmica vinculada al sexe i l'edat. Per això, a totes les seves botigues i centres de treball, ofereix de forma gratuïta i accessible compreses i tampons ecològics a la població menstruant que tingui una necessitat imprevista. A més, la companyia disposa, des del 2016, de la certificació B Corp, en reconeixement del seu compromís amb la salut de les persones i el planeta.