La cadena de supermercats ecològics Veritas ha aprofitat el 2022 per consolidar la seva xarxa de botigues, coincidint amb el vintè aniversari de la companyia, limitant-se a una sola nova obertura, nou establiments reformats i tres tendes menys per reposicionament del model de negoci. En un any marcat pel cost de l'energia, que ha augmentat un 92% el pagament dels subministraments per sobre dels 2,44 milions d'euros, segons ha informat l'empresa. El grup, que dirigeix el seu fundador i empresari, Silvio Elías, ha facturat 113 milions d'euros, un 5,1%. L'empresa destaca que es tracta d'un percentatge superior a l'1,2% de millora registrada el 2021.

La companyia té ara un pla d'expansió per sumar 20 noves tendes en els pròxims tres anys, amb la vista posada als establiments de més dimensió, d'entre 500 i 800 metres quadrats i amb aparcament. Un model d'establiment urbà que ja va aplicar el 2022 aprofitant la remodelació de la seva tenda al carrer Mandri, a Barcelona. Aquesta remodelació integral es va fer en un establiment de 800 metres quadrats, repartits en tres plantes, amb una plantilla de 21 treballadors. El supermercat pot així donar una millor experiència de compra, amb un assortiment de productes més ampli -els supermercats tenen fins a 6.000 referències- i una zona destinada en exclusiva als lliuraments de compres provinents de comandes online (click and collect). A les noves botigues, Veritas promociona els seus serveis d'elaboració pròpia de pa, brioixeria i els plats llestos per menjar ecològics. La primera incorporació per a aquesta expansió serà l'obertura, dijous vinent, d'una botiga en Arenys de Mar (Barcelona), que amb gairebé 400 metres quadrats es converteix en la més gran de la seva zona d'influència.

Des de la seva fundació el 2002 a Barcelona, amb l'objectiu d'apropar la millor alimentació possible a tothom, ja compta amb 79 tendes, incloent-hi l'online i dues d'elles són franquiciades, amb les que dona servei a 200.000 famílies. La xarxa s'estén principalment per Catalunya -on el grup assegura que ostenta una quota de mercat del 25% en producte envasat ecològic-, País Basc, Navarra, Illes Balears, Madrid, Andorra i Comunitat Valenciana, on també és present amb l'ensenya Ecorganic. Inicialment, la cadena preveu executar el pla d'expansió, reforçant la seva presència en les actuals implantacions, encara que no descarta obrir mercat en noves comunitats autònomes. El president de la companyia, Silvio Elías, ha explicat que "l'estratègia d'expansió fins a 2025 mostra la confiança en el potencial de creixement" de l'empresa.

El grup Veritas també té una línia de negoci per a empreses i professionals de la restauració (escoles, hospitals i empreses, i en hotels i restaurants), a través de la filial Veritas eco Food Service. Aquesta empresa va néixer de la motivació de Silvia Fillola, sòcia fundadora i actualment al capdavant d'aquesta línia de negoci, d'apropar fins a les cuines d'aquestes col·lectivitats els millors productes ecològics i de proximitat, directament i sense mitjancers. En l'actualitat, proveeix més de 900 centres escolars a Catalunya i un total de 3.500 centres a tot Espanya, entre escoles, hotels, restaurants i clíniques, entre d'altres.

Per a tot el negoci, Veritas disposa d'una planta de distribució i producció a Lliçà d'Amunt. La plataforma es va inaugurar el 2016 i disposa d'una superfície total de 10.000 metres quadrats. A més del magatzem a partir del qual es distribueixen la major part dels productes ecològics, la planta també acull dos centres de producció propis amb certificació ecològica, així com el centre de subministrament de comandes per a l'online.