El Tribunal General de la Unió Europea (TGUE) va desestimar aquest dimecres el recurs de l'empresa luxemburguesa Richards Brothers Group, propietària de la marca "El Cabrón", contra una resolució de l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea (EUIPO) que va confirmar que hi havia risc de confusió amb la marca "Cabró" de l'empresa catalana Masia Puigmoltó.
La disputa va començar el maig de 2021 quan Java Trading, predecessor de Richards Brothers Group, va sol·licitar el registre de "El Cabrón" com a marca de la Unió Europea (UE) destinada a la venda de diverses begudes alcohòliques.
Masia Puigmoltó es va oposar al registre el juliol d'aquell any al·legant que existia risc de confusió amb la seva marca, registrada anteriorment, que també es dedica a la venda de begudes alcohòliques, tret de cerveses.
El desembre de 2022 l'EUIPO va resoldre favorablement a l'empresa catalana després d'"estimar que hi havia risc de confusió".
Java Trading va recórrer davant de la mateixa EUIPO el febrer de 2023, però el seu recurs va ser desestimat mitjançant una resolució l'octubre d'aquell any.
En l'esmentada resolució l'EUIPO va considerar que "el públic pertinent podria creure que els productes designats per les marques podien provenir de la mateixa empresa o d'empreses vinculades econòmicament".
L'EUIPO estimava que les diferències gràfiques entre els logotips "no passarien desapercebudes" a causa que el logotip de la marca de l'empresa Java Trading era una serp que envolta un punyal i el de la catalana la imatge d'un boc de perfil.
Però malgrat això, l'Oficina de Propietat Intel·lectual de la UE considerava que els productes de les marques eren "idèntics", que la marca de l'empresa catalana "tenia un caràcter distintiu intrínsec mig" i que els "signes eren escassament similars, molt similars fonèticament i conceptualment similars, almenys per a una part del públic pertinent".
Finalment Richards Brothers Group, abans Java Trading, va recórrer davant del TGUE aquesta resolució de l'EUIPO.
En la seva sentència dictada avui, el TGUE desestima el recurs de Richards Brothers Group.
Per tant, el Tribunal General considera que l'EUIPO va estimar encertadament que hi havia risc de confusió entre les marques en conflicte, ja que els productes designats són idèntics, i ateses les semblances i diferències entre elles en l'àmbit gràfic, fonètic i conceptual.