Un 68% dels alts directius espanyols considera que augmentar el pressupost per a viatges tindrà un impacte positiu en els ingressos de la seva empresa. Així ho revela un estudi publicat per la plataforma de gestió de viatges TravelPerk que assenyala que el 48% dels més de 500 directius enquestats esperen que els seus pressupostos de viatges augmentin aquest any, amb un increment mitjà previst del 15%. Els principals impulsors del pressupost d'aquest any són el desenvolupament de nous negocis, les reunions en persona i les trobades d'empresa.
En aquest sentit, l'informe apunta que el 29% dels alts directius del país atribueix el creixement total de les vendes de la seva empresa a les reunions en persona i el 68% d'ells coincideixen que la inversió en viatges de negocis els permet augmentar la seva quota de mercat. "En el panorama competitiu actual, les empreses reconeixen l'immens valor que aporten els viatges de negocis", afirma Avi Meir, CEO i cofundador de TravelPerk, que agrega, que "des de l'augment del compromís dels empleats i els ingressos generats per les reunions cara a cara, fins a la realització de feina que només pot dur-se a terme in situ, els viatges de negocis són molt més que una simple despesa: són una inversió en creixement, innovació i cultura d'empresa".
Després de la frenada dels viatges de negocis per la pandèmia, actualment la meitat dels administradors i gestors de viatges afirmen que el pressupost de la seva companyia per connectar els empleats a la vida real ha augmentat l'últim any, per sobre dels seus homòlegs a Alemanya (36%) i fins i tot als Estats Units (40%). I, en aquesta línia, el 75% el considera "clau" per construir relacions sòlides amb els clients.
Atracció i retenció de talent
Pel que fa al management, a Espanya, el 82% dels directius afirmen que anunciar les oportunitats de viatges de negocis en les descripcions dels llocs de treball fa que el lloc resulti més atractiu i el 62% dels viatgers de negocis confirma que viatjar per feina els fa més propensos a romandre en la seva feina actual. Aquest percentatge és encara més gran entre la Generació Z, on el 73% assegura que els viatges de negocis influeixen en la seva decisió de romandre dins l'empresa. A més, la majoria (83%) dels empleats espanyols indica que els esdeveniments socials específicament presencials augmenten la moral i el compromís.
Gairebé la meitat (43%) dels viatgers de negocis van assegurar a l'informe que ara se'ls anima a consolidar les reunions en viatges únics per minimitzar la necessitat de múltiples desplaçaments i les dades de TravelPerk mostren que els vols de més de 2 nits van passar de representar el 42% de tots els vols de curta distància el 2019, a més de la meitat (55%) el 2023. En aquest sentit, 1 de cada 2 empleats espanyols (51%) ha allargat els seus viatges de feina quan se li ha permès, molt per sobre dels del Regne Unit (32%) i Alemanya (46%). Finalment, l'estudi assenyala que per a les pimes i les empreses mitjanes, cada dòlar invertit en viatges de negocis genera uns ingressos incrementals de 12 dòlars, impulsats principalment per la captació de nous clients.
Ronda de 95 milions
A començaments d'any, la plataforma de gestió de viatges de negocis va aixecar 104 milions de dòlars (uns 95 milions d'euros) en una ronda liderada per SoftBank Vision Fund 2, en la qual també van participar inversors ja existents com Kinnevik i Felix Capital. Aquesta injecció de capital va ser una extensió de la Sèrie D-1 recaptada el gener de 2022, liderada per General Catalyst. Amb aquesta operació, Stephen Thorne, director d'Inversions de SoftBank Investment Advisers, es va unir a la junta directiva de TravelPerk.
L'objectiu de la firma liderada per Avi Meir era millorar l'experiència del client amb noves capacitats d'inventari i llançar nous serveis de viatges de negocis. A més, amb aquesta ronda, la companyia buscava expandir l'automatització de productes a través de la intel·ligència artificial. La inversió va valorar TravelPerk en 1.400 milions de dòlars, mantenint l'estatus d'unicorn (empresa valorada en més de 1.000 milions de dòlars).