L'aerolínia britànica Virgin Atlantic ha anunciat que redueix l'oferta de vols des de Londres (Regne Unit) a les ciutats nord-americanes de Nova York i Seattle per a la temporada d'hivern 2025/2026. La companyia ja va advertir el passat 4 d'abril, després de l'esclat de la guerra comercial, la disminució de la demanda cap als Estats Units per a aquest any, la qual cosa va provocar caigudes pronunciades en borsa de les grans aerolínies europea.
Ara, redueix la seva oferta de vols cap aquelles destinacions on observa una menor demanda. En concret, Virgin Atlantic operarà quatre vols diaris en lloc de cinc des de l'aeroport d'Heathrow cap a l'aeroport internacional John F. Kennedy de Nova York, mentre que retallarà de set a quatre les operacions setmanals amb Seattle.
En paral·lel, la companyia augmenta la capacitat a altres destinacions nord-americanes. Segons recull 'Bloomberg' elevarà les freqüències a Orlando, Florida i també a San Francisco. El context, tanmateix, és d'alta incertesa i enterboleix les perspectives de la demanda de viatges transatlàntics. De fet, divendres passat, enmig de la tempesta borsària provocada pels aranzels de Donald Trump, l'aerolínia ja va fer sonar l'alarma sobre una menor demanda des del Regne Unit cap als Estats Units per a aquest any.
"Comencem a veure alguns senyals que la demanda nord-americana s'estava desaccelerant. Creiem que és una reacció bastant natural a la incertesa general del consumidor", assenyala el director financer de Virgin Atlantic, Oli Byers.
Malgrat que el 2025 va començar amb bones previsions per al sector aeri, les grans aerolínies nord-americanes han revisat també les seves previsions de cara al conjunt de l'any després de l'arribada a la presidència de Donald Trump i les seves polítiques econòmiques, que ja han començat a afectar a la venda de bitllets al país, tal com ha reconegut la pròpia Virgin Atlantic.
Altres aerolínies europees molt dependents del mercat transatlàntic, com Lufthansa, Air France-KLM o IAG també han estat monitorant de prop la situació, però encara no han comunicat si hi ha menys demanda i si redueixen la seva oferta de vols als Estats Units.